Gulli

Jag har tittat på Uppdrag Granskning i StatsTv´n. Programmet handlar om medicinbiverkningar för främst äldre. En stackare - Gulli - fick epilepsimedicin, som nästan tog kål på henne, hon var borta för omvärlden i 7 år!  Läkarna reagerade inte, eftersom dom bestämt att hon var dement. Herregud, man blir nästan kallsvettig. Är det ingen som har medicinsk kontroll, överblick och värnar patienternas bästa. Tänk om man blir sjuk och måste lita på sakkunskapen!

En helt annan och mindre fråga. Girigheten och småsnålheten utbreder sig, runt min tillfälliga bostad. Alla har krypterat sitt bredband. Dystert!  Vart tog solidariteten vägen? Ingen annan råd tycks finnas, än att köpa en egen lina.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

HEMSKT! Vem i hela världen kan man lita på? Bäst att inte gå till kotknackaren alls. Finns kloka gummor kvar?

Ah, så bra att folk är säkerhetsmedvetna visavi sin lina. Det är minsann på tiden! Stackars dig som måste betala!

Idag har vi flaggat på halvstång i hela landet, tänt ljus och försökt känna oss "normala". Undrar när någon skall slå näven i bordet och kräva mer än fagra löften av våra politiker? Det är nog dags att börja ilskna till och göra något mera konstruktivt än mass-sörja.

2008-09-24 @ 22:09:00
Postat av: frktjatlund

Jag kör vidare oskyddat. Det är enklare. För övrigt stegar jag vidare och ligger två i tävlingen på jobbet.

Postat av: SolSkuggan

Nä fy för den lede att som äldre och kanske utan mål i munnen hamna i sjukvårdens oseriösa, i många fall, instans.

Liknande hände min far, han fick för stor dos av sin medecin och hamnade i rullstol. olika falla ödets lotter..

Dystert.. Det var ju bara förnamnet.. Fy för den lede kan ingen idag dela med sig..

På tal om ordet solidaritet, känns som ett ord som är på väg bort i alla stycken..

Ha det bästare än bäst och hälsa M

2008-09-25 @ 17:10:25
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback