Gulag

I´m back i cyber. Några regelbunda inlägg blir det ännu inte på ett tag, eftersom jag inte har någon dator i min enkla veckobostad. Däremot finns det sopnedkast i trapphuset. Inte illa, ovanligt nuförtiden.


Med måttlig ansträngning hittar jag ett arbetsrum med utsikt mot Swedbank Arena. Där spelar dom hockybocky!


Rejäla lastkranar i hamnen.


Varvsberget med hoppbacken, som flyttades 100 meter sydväst för Botniabanans skull. Skattebetalarna betalade. Helt sanslöst.


Jag har TV på rummet.


Jag har nästan havsutsikt fr min enkla veckoboning, och nära till centrum.


Mitt eget Gulag är självvalt, dock med generösa villkor -  mellan de magra arbetsalternativ som stod till buds.

Det pågår en infekterad diskussion om graden av muta och bestickning, som högsta myndighetsledningen gjort sig skyldiga till genom anlitande av de dyra amerikanska konsulterna och inköpen av gökungen SAP. Den diskussionen törs jag inte längre lägga mig i. Jag har inte råd. Någon uppfattning kan jag ha lämnat i tidigare inlägg.

J2 och Je bor hos oss i september i avvaktan på egen lägenhet. Farväl Örnsköldsvik, för dom. M låter hälsa att hon mår bra, om än lite trött. Jag mår som jag förtjänar.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Du förtjänar utan tvekan att må toppenbra! Styrkekramar!

2008-09-14 @ 13:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback