Tåflirt

Jag kommer att väcka upp Sundsvallsbloggen för kortare inlägg, typ att allting är åt helvete - dvs mestadels rapporter och bombastiska inlägg, från skuggsidan.

I den här bloggen tänker jag vara försynt, visa bilder och vara så vettigt jag bara kan. Kanske blir det mest inslag från den soligare sidan, vem vet!

När man är ute och reser, där det förekommer transport medelst gång - rekommenderas bra skor, annars blir det skavsår. Vi slapp den plågan. 
 

Sen man gått klart, tar man av sig skorna och tåflirtar med frugan. Fast här verkar det tvärtom. Med risk för att vara övertydlig vädjar jag till läsarna att först ta sig till hotellrummet innan kläder och annat tas av. I annat fall riskeras brottslig gärning - typ förargelseväckande beteende. Man kan också åka dit för förargelseväckande utseende, men det får bli en annan historia


En bild från Zurich, tagen från terassen vid universitetet på den södra sidan Limmat, den större av floderna som rinner genom stan.  


Så här såg hotellet ut från halvdistans. Priserna på begagnade Renault föreföll något billigare än i Sverige.


I hotellobbyn fanns det ett öppet akvarium, där det simmade fiskar, modell större. Bilden är oskarp - men blev ändå intressant på något sätt.


Bilden är från Vaduz,  som ligger i furstendömet Liechtenstein. Cirka 15 mil öster om Zurich. Där åt vi bl.a. korv. Språkpolisen kanske undrar var vi åt korv. Rätt svar är i båda städerna.  Den var god. M fick en hel korv, denna gången. Alltså i Vaduz (även i Zurich, men det är en annan sak).  Internt skämt!



Ha en trevlig fredagskväll - gott folk

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Hmmmm.. Visste jag inte bättre så skulle jag anmäla herrn för falsk åldersbeteckning.

Bäste Latis och Madame M:s fötter verkar härröra från senare delen av 70-talet som sämst tidigare delen av 80-tal.

Ha det gott ha det flott

Kramar till er båda.

Postat av: Ökänd

Åååh, jag vill också tåflörta...

2008-10-26 @ 14:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback