Sträna

Igår var jag på hocky. Med viss möda kunde MoDo vinna över Luleå med 3-2  i sudden death. MoDo har en ny fräsch hockyhall, med plats för 8.000 åskadare, men igår var vi knappt 6.000, mer eller vilsna själar - på plats. Spelet var mycket snabbare än jag trodde. Det var svårt att hänga med i alla intrikata matchsituationer. Fotbollen är lättare att överblicka.


Hocky är inte en av mina bästa grenar. Förra gången jag var på match var för 35 år sedan. Jag gjorde lumpen på I21 i Sollefteå och en kväll åkte vi över storskogen för att kolla MoDo eller Alfredshem, som dom hette då. Jag kommer inte ihåg vilka Alfredshem mötte, men jag vill minnas att det blev 2-2.


En något så när normal människa köper naturligtvis en tshirt eller halsduk, som souvenir. Inte jag. Kalsonger fick det bli, med härlig vidd runt gubblåren, där det inte får sträna. Det klarar inte kontorskroppen! Möjligen är det en mental pålagring.



99 spänn, ett rent fynd, inklusive MoDo-märket.

Kommentarer
Postat av: IKA

Hej där Herr L,

Jag tackar ödmjukast för värmande ord men ställer mig dock en aning frågande eftersom fröken inte alls förstår innebörden i dem..



Kram och hälsa M

Postat av: IKA

Hej där Herr L,

Jag tackar ödmjukast för värmande ord men ställer mig dock en aning frågande eftersom fröken inte alls förstår innebörden i dem..



Kram och hälsa M

2008-10-15 @ 23:44:21
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com
Postat av: IKA

ler

Då förstår jag bättre. Det är funderingar och annat som kommer fram som en blandad kompott.

Ha en underbar dag!



Kram

2008-10-16 @ 09:38:42
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com
Postat av: Ökänd

Verkligt snygga! Hmm, men varför inte boxers? ;)

Heja MoDo, heja MoDo!

2008-10-19 @ 22:54:55
Postat av: M

Ja varför??? Hur kan en någorlunda vuxen och i övrigt (nåja) vettig karl köpa något dylikt i kalsongväg??

2008-10-21 @ 20:18:13
Postat av: KungLigg

Önskar att jag inte såg/läste detta inlägg, du måste skoja med oss Herr Latmask!? : )

2008-11-08 @ 12:32:46
URL: http://kungligg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback