A-beteende

Det är 10 år sedan Backa-branden på Hisingen. Av en slump var jag i Göteborg just då. Den kändes helt vansinnigt att någon, möjligen av oförstånd - startade den brand som blev så katastrofal.

Jag var också i Stockholm, när Katarina kyrka brann ner 1990. Jag bodde på Skandic Malmen, vid Medborgarplasen, och tyckte väl att det var lite livat, från och till, under natten. Med vetskap om vad som hänt, förstår jag, alla ljuden!

Jag har varit i Stockholm. Tåget var försenat igår, missade lunchen, slank in på Donken på Vasagatan för att köpa en snabb hamburgare - och därmed stilla den värsta hungern. Givetvis väljer jag den långsammaste kön, vilket kan vara påfrestande för personer med s.k. A-beteende.

Framför mig i hamburgerkön står en man (fast det kunde lika gärna ha varit en kvinna) som givetvis ska betala sin hamburgare för 19 kr med sitt bankkort, som naturligtvis inte fungerar. Ack ja! Nån eller några hundringar borde väl alla normala människor ständigt bära med sig, så att jag slipper involveras i detta jävla kontokortsanvändningsraseri som mer och mer utbreder sig, och bara tar tid, när man har  bråttom!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Stackars, stackars dig! På riktigt är det nog inte såååå bråttom, säger en som alltid är utan sedlar i plånboken. :D

2008-10-30 @ 20:41:02
Postat av: frktjatlund

Du kanske är en magnet av någon sort, typ brandmagnet eller problemmagnet i största allmänhet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback