Bokföringsmässig trivialitet

I natt har jag sovit den oskuldsfulles ljuva sömn. Vi kom i säng tidigt, kring elva  igår kväll, fredag. M vaknade och gick upp, strax före sju eftersom hon är mer skuldbenägen än jag/mig. Jag lade bara in sovöverväxeln och sov två timmar till. Sen åt vi frukost och tittade på TV. Därefter åkte vi till J1´s lägenhet för att vattna blommor. Sen tar vi kurs på Elgiganten i Sundsvall, alltså köpcentrat Birsta, sannolikt Norrlands största. Där köpte jag en skrivare (HP Laserjet P1005). På nätet kostar den 699 kr. På Elgiganten i Sundsvall kostar den 799 kr. Jag tar maskinen och går mot kassan för att betala. Innan jag hinner förflytta mig särskilt många steg, frågar säljaren om jag behöver en USB-kabel. Ja sa jag, men ingår väl? Icke sa Nicke. En USB-kabel kostar 200 balubas. Skrivaren kostar alltså, i princip 1.000 kr, vilket ändå inte är så dyrt, men ändå dyrare än 699 kr. 

Den fungerar. Har kollat. Toner kostar kring 600 kr. HP´s nya slogan lär vara - Säg det med toner..........men det har jag nog redan skrivit om - tror jag!


Hur gick det på Bergsåker?  Det blev "vinst" med 160 kr, eftersom "förlusten" stannade vid blygsamma 340 kr, mot beräknat 500 kr. Om vi varit i USA och jobbat på Enron och/eller Worldcom, kanske konkursbanken Lehman Brothers hade jag nog kunnat bokföra en vinst på 160 kr. I börsen saknas det visserligen 340 kr, men det får ses enbart som en bokföringsmässig trivialitet.


På TV ikväll (lördag) är det favorit i repris klockan åtta (TV2). Dame Edna är på besök hos Parkinson. Kul - tycker jag och M.

Ha det gott, i slott och koja!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Några vidlyftiga kommentarer orkar jag inte med även om jag så skulle vilja..

Glad att förlusten inte blev så stor på Bergsåker.

Trist.. Jag..! Jamen fattas bara annat.

Grattis till 3-årsbloggen. Utan dig stannar mitt BloggSverige. Få för fan inte för dig att sluta blogga.. Grrrr.

-10 gradiga kramar från mig här i norr till dig bästa Latis och till en sagolik bästa M.

Postat av: nga M

Asch Parkinson skulle jag ha sett. Han är ju en institution. Men vi är så himla dåliga på att passa teveprogram här i huset. Ha en bra dag!

2008-11-23 @ 08:58:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: åsa

Tittade på Parkinson, han är en favorit och programmet(n) i går innehöll ju allt som man kunde önska tycker jag./Ha dé!

2008-11-23 @ 09:44:37
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Ökänd

Oj, oj, så där får åtminstone inte vi bokföra! Snygg hästsamling. Jag har två av dem i min egen. Gissa vilka?

Lita aldrig på dataförsäljare! :) Själv har jag en Samsung färglaser och är jättenäjd med den. Har haft den i flera år redan. Inget spill eller klott!

2008-11-23 @ 09:58:06
Postat av: L

Sånt vet man bara, och Parkinsson blev en besvikelse eftersom dame Edna nästan inte fick någon tid alls. Jag hade hoppats på reprisen av ett annan program, där hon fick spela ut!

2008-11-30 @ 19:46:32
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback