Storkovan

Oförmärkt passerades bloggens treårs födelsedag (7 nov). Det var nog bra det!

Vi har försmak vinter, med snö (inte så mycket - men ändå) och några kylgrader.



Med bloggoraklens hårda ord ringande i öronen (många läsare och skruvade diskussioner), inser jag att denna blogg redan lever på lånad tid. Visserligen har den tagit några blygsamma utvecklingssprång under åren. Efter en tid, lyckades jag få till bilder som jag lånat på nätet. Nästa fas blev de egna bilderna. Formen började rota sig genom de dagboksnoteringar som rätt frekvent publicerades. På senare tid inte fullt så ofta. Emellanåt infogades några hätska utfall mot "dom bättren" som skor sig på, typ mig. Särskilt mycket layout har jag inte kostat på mig, färg och form är ett av många förbättringsområden.

J1 är snart på väg hem från Thailand. SMS har inkommit idag (14.21). M sitter och hänger vid matbordet, där vi nyss avätit stuvade morötter och fläsk. J2 trivs på nya jobbet, säger han. Det är bra. Imorron, lördag - beger jag mig med glatt humör till Bergsåker, och V75-tävlingarna, för att vinna storkovan. Några timmar senare kommer jag tillbaka 500 kr fattigare, behövandes hustruns omtanke och tröst.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll - gott folk.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Man ska nog inte bry sig så mycket om de olika (skruvade?!) krav som ställs på bloggar och bloggare. Det är bättre att skapa sin egen blogg så att man trivs med den. Jag ryggar numera tillbaka inför bloggar som har 20- 40 kommentarer. Vem orkar läsa alla? Knappast ens blogginnehavaren. Och vem orkar läsa väldigt långa inlägg med komplicerade resonemang? Jo ibland om ämnet berör, men inte dag efter dag.

Grattis till treårsdagen i alla fall, i efterskott!

Postat av: Inga M

Vakonstigt, jag skrev precis en rätt lång kommentar här men den syns inte alls!



Då försöker jag i alla fall igen med ett grattis till treårsfirandet, fast i efterskott.

2008-11-22 @ 10:13:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Grattis till uthålligheten! Jag minns att du hade planer på att "blogga av" vid någon tidigare årsdag, men återuppståndelsen kom snabbt.

2008-11-22 @ 17:24:08
URL: http://frktjatlund.blogg.se/
Postat av: Ökänd

Grattis på treårsdagen. Jag tycker då inte att din blogg behöver konstgjord andning. Och jag tycker förstås inte heller att du skall sluta skriva. Vad skall jag läsa då? Men du kanske själv behöver lite retreat? Spa? Eller vad nu en man i din situation kan behöva? En äventyrlig resa?

Pst! Ett litet tips angående spelandet. Det är rekordpott på 6,4 miljoner euro i lördagens (29.11) lottopott i Finland. Snabbt kvistar du över till Torneå och lämnar in en kupong! :) Lycka till!

2008-11-23 @ 09:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback