Flux

Reklamen påverkar oss säkert mer än vi tror. Jag har köpt munvatten, trots att jag inser att det sannolikt inte fungerar särskilt bra - i bästa fall ger det inga skador på gaddar och tandkött. Till mitt försvar ska sägas att jag valde ett märke som innehåller fluor. I vart fall är det angivet på förpackningen. Fluor är bra. Jag kan inte heller påminna mig att jag sett någon reklam för just mitt tandvatten.


Idag har jag hängett mig till besök hos optiker. Det lär bli ett dyrt nöje, även om firman sponsrar några hundringar på bildskärmsglasögon. Firmans bidrag räcker knappast till några märkesbågar, snarare av Trabantmodell. Bara glasen är okej, så räcker det för mig. Fast glasen är väl mest plast - numera.



Det blåste och snöade i natt. Nu är lugnt och kring nollan. Snö i Mälardalen och söderut brukar ge krigsrubriker (varje år). Någon lokalbuss var visst en kvart försenad i Roslagen i morse. Det blir genast en riksnyhet.

J1 och I är i Bangkok. Dom flyger hem imorron och inte idag som jag trodde.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Av någon anledninge står det en Flux-flaska även på vårt handfat och det är tandhygienistens fel. Själv hade hon en Fluxförpackning på bänken i modell vindunk. Det kändes lite avigt på något sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback