Barnvakt och björnfrossa

Det verkar finnas gott om björn i skogarna i mellersta norrland. Två män har blivit rivna, söder och norr om Sundsvall, visserligen 10 mil från norrlands huvudstad - men ändå! Nu är det björnfrossa på gång

En helt annan sak.  Ordens valör ändras över nog  tid. Härom dagen pratade jag med en manlig kollega, 20 år yngre. Han berättade att hans fru skulle iväg på nån grejsing en kväll. Och då sa jag, egentligen för att ha nåt att säga. Då ska du vara barnvakt då? Nja - snarare att ta hand om barnen. Barnvakt - enligt hans terminologi - var om någon annan, kanske svärföräldrarna tar hand om barnen. Vid närmare eftertanke kanske det språkbruket, bättre överensstämmer med verkligheten. Själv har jag slutat att vara barnvakt - tror jag!  

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag brukar påpeka det, när en kollega till mig säger att han ska vara barnvakt till sin sondotter. Då säger jag: "Nej, du ska inte vara barnvakt. Du ska vara farfar till 100%." Således är det helt omöjligt för en pappa att påstå att han ska vara barnvakt.

Ha det gott, med eller utan barn!

Postat av: åsa

Det vet du väl, att man inte kan vara barnvakt till sina egna barn...de har man ju ändå liksom.../Ha dé!

2008-11-15 @ 23:12:49
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Om jag hade en riktigt redig bössa skulle jag ge mig ut i skogen och skjuta en och annan björn för det formligen kryllar av dom..

Hmm får nog hålla med om att man kan inte vara barnvakt till sina egna barn hihihi.

Ha en skön avslutning på söndan och en förträfflig arbetsvecka. Hälsa bästa M.

2008-11-16 @ 15:43:49
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback