Syttende maj

Det är fest på Karl Johan idag. Norges dag är vår.

I Hälsingland har det snöat drygt decimetern, även om det inte är ovanligt så är det knepigt att det ska snöa i maj.

Säg den glädje som varar beständigt. Digitalkameran har lagt av igen. Det blir inga bilder idag. Vi har haft städdag, kring 8 grader, vilket är perfekt städväder, men varmt är det inte. Tyvärr kan ingen bilddokumentation lämnas,

Under veckan har jag varit på resa, bl.a. till den fina staden Örnsköldsvik.

J1 och I håller på att flytta. Det kräver nog sin man och kvinna. .Det är mer jobb än man anar (innan).

Under veckan har jag spontanjobbat och rest lite grand. Mina nya arbetsuppgifter är ännu inte klara. Jag hoppas på det bästa framöver. Det kan bli sporadiska inlägg, några veckor framöver, beroende på jobbet. Men misströsta inte.

Jag såg lite på Psalmtoppen på TV nyss, och det programmet rescenserar jag inte. Jag hörde - Always on my mind, och det uppfattar jag inte som en psalm direkt.  Däremot är det en väldigt bra låt.. Jag trodde ett tag att Dolly Parton gjort den, men där minns jag fel. Första gången jag hörde den var kring 1990, med Pet Shops Boys. Väldigt bra låt - men psalm?

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll, ärade och tålmodiga läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback