Spel för gallerierna

Det har varit en jättefin dag idag, den 29 maj. Plommonträdet blommar. Tyvärr kan inga bilder visas. Digitalkameran - you know!

Kanske kommer jag till skott snart, med kamerainköp. M är ute på vift i helgen - och då öppnar sig möjligheter.

I helgen hoppas jag också ha tid att kommentera på andra bloggar. Men först ska jag olja in altanen i östläge som vi rengjort med högtryck.

Jag blir irriiterad när jag hör uppdelningen av händelseförloppet i Irak, från 2003 och framåt, när USA brottsligt invaderade, och tog över - från sin forne kompis Saddam. Vän idag - fiende imorron..

Nu försöker makteliten dela upp skeendet i befrielse, demokratisering, krig mot terror, återuppbyggnad och demokratiprocess mm. Det är bara att blanda bort korten. USA invaderade Irak för att komma åt oljan - och för att visa handlingskraft mot Al Qida. Genom att fragmentisera USA´s orättfärdiga krig - delas processen upp i olika delar, så att ingen ska kunna ha överblick, och de retoriska orden ges en ny innebörd - som inte pekar ut USA, som boven i dramat.
Min grundläggande fråga är. Varför invadera Irak överhuvudtaget? Några massförstörelsevapen fanns ju inte. Det visste dom allra flesta före krigsangreppet, i synnerhet FN.

Narrspelet kring Irak-politiken är ovärdigt. Vem försöker Reinfeldt och Condoleeza lura, i Upplands Väsby?

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Kommer inte ihåg om jag tipsat dig om ett bra ställe då man tänker sig att köpa kamera. Med risk för att bli tjatig kommer den här www.cyberphoto.se Där finns det mycket gott att kolla på och du...jag har bara bra erfarenhet ifrån dom.

2008-05-29 @ 21:43:34
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Ensam hemma.. Hoppas du får mycket vettigt gjort då;) Håll dig till Canon även i fortsättningen om jag nu får råda här kör vi alltid kanon..

Kram till en ensam latis

2008-05-30 @ 17:45:51
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Petra

Hahaha...klockrent :)

2008-05-30 @ 23:55:56
URL: http://petra79.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback