Sommarfjollskor

Det är rena sommarvärmen på tundran i Sundsvall. Det har varit styvt 20 grader och strålande sol. Här sitter jag i min favoritställning och beundrar plommonträdets prakt. Kolla den gröna gräsmattan. Verkligen imponerande

Jag har haft lite körigt på slutet. och inte kunnat producera några bitiga inlägg om tillståndet i "världen"! Den Burmesiska fascistoida militärregimen, vill i alla fall inte folkets bästa. Det är för ynkligt, att inte hjälpsändningarna tillåts komma igång. Man blir rent beklämd.


M och jag har slappat ute, sen vi kom från jobbet. Vi har ätit rostbiff, potatissallad, och en tomat. Till denna kulinariska anrättning drack vi vatten från kran. Försälljningen av buteljerat vatten har f.ö. minskat med 10 %, det är på tiden. Måltiden intogs utomhus.

Det är för sorgligt att alla vill slippa ansvar, i synnerhet när det ska utkrävas. Nu hade plötsligt Ulrica Schenström inget ansvar, för rikets säkerht, när hon, på fyllan hånglade med en TV4-journalist på Krogen. Är det någon som har ansvar nån gång överhuvudtaget? Jag skiter väl i vad hon sysslar med, men ibland är det så märkvärdigt, väldigt märkvärdigt och viktigt att vara statssekreterare, när det passar - men det verkar mest vara flum och posering, bara yta - inget innehåll. Lars Danielsson tillhör samma högavlönade poseringsförening.

Ha en fortsatt trevlig sommarmajkväll.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Du har helt rätt latis.. Och jag så fylld av avsky mot allt förmynderi tillika regering och riksdag. Vad vet de om hur en vanlig arbetande svensson har det. Vad vet de om hur en vanlig arbetslös svensson har det...

Dina inlägg är bra hjälper mig att överleva. Tack för att du finns..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback