Sailing

Rod Stewart var i fin form igår kväll i Sundsvall. 15.000 var där, på IP - kul! Han sjöng sina låtar på bästa sätt. Han har rösten och distansen kvar.

Han började med It´s a heartache och avslutade, med Sailing, som var den enda extralåten. Jag hade nog trott på fler. Helt plötsigt kommer det upp text på att de två stora bildskärmarna att - Mr Stewart has left the building. Och då var klockan bara 20 minuter över tio. Konserten startade tio över 8, med paus på cirka 10 minuter, mitt i.

Stewart hade fyra klädbyten. Han började stilfullt med silverkavaj, svarta byxor och svart slips. Hyggligt mellansnack, en bra kör, tre kvinnor, klädda i turkos, dom backade upp sången bra. Vidare fanns en kvinnlig saxofonist, som spelade som en hel karl.

Vi hann hem till schlageromröstningen. Perelli fick för lite poäng tycker jag. Det verkar som östländerna, balkan och neråt har samma musiksmak, och då blir det mindre för de i de norra delarna av Europa belägna länderna. Eller så var vår låt för dålig! Välj själv. M gillar ryss-låten, själv tycker jag att den är så där. Ryssland verkar flytta fram positionerna på allt fler områden. Dom är sstora, på många sätt. Stora olje- och gasfyndigheter gör ju inte saken sämre (strategiskt för dom).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback