Medborgare med hänryckning

Ikväll har M och jag hängett oss åt filosofiska funderingar. Hur kan det komma sig att en rottråd vet vilken sida som är upp, och vilken sida som är ner (roten) när den hamnar i jorden.

Vi inser att om rottråden kommer för långt ner i jorden, kanske två meter ner så blir det svårt. Men om planteringen sker två dm ner i jorden så finns det uppenbarligen någon mekanism som styr att blomman ska upp, och roten ner. Vi är inte övertygade om att det är Gud eller den helige ande som styr skeendet! Kanske är vi agnostiker, eller nåt annat.



Begravningen av Engla, kan man ha synpunkter på. I synnerhet public service närvaro!

Vi har pratat om att byta kök, och våra två våtutrymmen måste vi också ta oss an, inom kort. Framför allt har vi njutit av den härliga sommardagen och den påföljande kvällen. M har fått en svalkande campari med is och juice. Även jag, och dessutom en beskedlig chardonnay.

Nu väntar TV, med lagom mycket hänryckning. Pingsten har inte gett några större avtryck i år. Ha det bäst ikväll, kära medborgare.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

I hänryckningens tid utbrister jag.. Herre Du Min Skapare! Har ni så där långt grönt gräs på tundran.. Fram med gräsklipparen. Sen ser jag nåt blått och vackert vid plommonträdets fot är det krokusar eller stjärnliljor..?

Om lilla Engla kan man tycka mycket, begravningen ett stort jippo.. Fast föräldrarna tycker annat konstigt.

Campari med is låter härligt.. Chardonnay tog vi ett par glas ikväll till en snabb middag efter jobbet.

I övrigt inget nytt under solen Vi jobbar 7 dar i veckan sen början av april.

Men en kram orkar jag med. En till dig och en till bästaste M:)

Postat av: M

Om jag minns rätt, så var det scilla-lökar jag satte, Egentligen är jag bara säker på att det INTE är krokusar för de lökarna knösade jag definitivt ner på ett annat ställe.



2008-05-11 @ 14:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback