Jag vill se mus

Idag har jag spontanjobbat (Parnevik, Norman, ABBA), halva dagen ungefär. Sedan baxade jag in sommardäcken i skuffen, och åkte till firma "Byta Däck upa" på Dalgatan , för att byta från vinter till sommar. Jag vill påpeka att jag inte varit olaglig eftersom jag numera kör dubbfritt, på vintern.

Efter däckbytet, måste man ju dra lite på motorvägen. Det är bra känsla när de lättare däcken sitter på. Glad i hågen åker jag norrut och kommer på att jag ska köpa nya jeans i Birsta. Det var ett dumt beslut. Det var jättekö för att komma av E4. men jag åker av ändå.

Sen kom jag på att jag skulle överraska M, med en cabbad bil! Typ en Volvo för 250 tusen. Bilbyte är sällan fel!

image1064

Jag insåg att äktenskapet inte skulle tåla denna påfrestning (också), och slår motvilligt bilbyte ur hågen!

I alla fall ska jag köpa en ny mus, den gamla har tatt slut. Jag åker in på Media Markt, söker upp musavdelningen, och när jag möter den kvinnliga säljaren, säger jag att jag vill se mus. Då har du kommit rätt, säger hon, även hon verkar ha en räv bakom örat, och visar mig några praktexemplar. Jag lovar att det jag säger, nästan är sant.

Jag valde muspekare, betalade och åkte vidare till nya Coop och köpte två par svarta jeans. Sen åkte jag hem.

image1065

Musen är av märket Logitech. Den vita plasthandsken fick jag när jag köpte avfettning på Statoil, för en vecka sen. Den går säkert att använda på annat sätt - än avfettning, om man t.ex. har bacillskräck, vilket jag inte har, tror jag!

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll, tappra läsare.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Oj...fredag...och jag ser ditt inlägg först idag. Igår fick jag inte fram din blogg.



Ny bil vore inte fel här hemma heller...men guben kommer aldrig till skott.

Postat av: SolSkuggan

M bytte däck på SolDalens bil ikväll efter jobbet. Fast SolDalen är som en vandrande pinne numera och återfinns på worldpress under namnet BusIka tror jag..

Vi själva har kört olagligt några dar nu, vi saknade fälgar till sommardäcken och känner inte/har inte ekonomi för att köpa sprillans nya fälgar. Och vad hitter vi inte på blocket.. Jo 4 kanonfina volvofälgar här i Piteå som guben skulle ha 400:- för.

Tilläggas bör att på fälgarna satt 4 st skrotdäck som först måste bort. Jag tog en rövare och frågade om vi kunde få fälgarna för 300 spänn, kostar ju ta bort däcken, javisst sa guben:)

Så glad man kan bli för lite.

Kul att se dig på banan igen, det blev allt lite trist här några dar. Speciellt som det är din blogg jag alltid läser först.

Men hur lyckades du? Är detta Sundsvallsbloggen eller..? Bilden är från den i alla fall.

Kram till dig och bästaste M. Fundera vidare på vårt erbjudande, det står fast.



2008-05-04 @ 21:05:29
Postat av: SolSkuggan

Kan du bistå mig med att säga namnet på mannen som återfinns här som din profilbild.. Verkar bekant.

2008-05-04 @ 21:08:53
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Anki

Men svarta jeans har du väl redan! Varför inte prova blå den här gången?

2008-05-05 @ 11:03:17
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: KungLigg

Men snälla säg att du ljuger, två svarta jeans på Coop!?!? Ytterligare två svarta hyllvärmare helt i onödan.



Ser ut som Benicio del Toro.

2008-05-11 @ 14:53:40
URL: http://kunligg.blogg.se/
Postat av: Conradklara

I AM HAPPY TO BE HERE IN THIS GUESTBOOK LEEP ALL YOUR GOOD WORK MOVING OK.

2010-04-16 @ 13:54:42
URL: http://conradklara.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback