Flotta kostymer

Det är fredag. M har fest på jobbet. J2 och Je är strax på ingång. J1 ringde nyss och ville ha tips på hur man lagar till hamburgare. Han kunde inte valt en bättre kunskapskälla.

Ur led är tiden. Skandia-frimicklaren Lars-Erik Petersson blev frikänd för skattebrott i tingsrätten. Hur kul är det? Barnevik, Trustor och alltihopa. Det är lätt att spekulera med andras pengar, låta nån annan betala. Mina blygsamma pensionspengar rinner rakt ner i rännstenen. Petersson och Spång gråter hela vägen till Banken.. Hur kul är det att en miljard eller två (av mina pengar, pensionsfonderna är vanligtvis storägare i borsnoterade företag) försvinner rakt ner i fickan på det kriminella nätverket, kamratföreningen "Lura Svensson", dom svenska oligarkerna. Det är för sorgligt, tycker jag.

Peterson och hans anhang är asgamar i Armani-kostymer. Om jag möter Peterson på Arlanda, kommer jag att sätta en armbåge i veka livet på karle´n! Någon liten återbäring på min välbetalda pensionsförsäkring vill jag tillgodgöra mig! Petersson, Spång och Barnevik gör det dom kan för att döda det svenska folkhemmet. Sen åker Barnevik, som nån Jesus-typ, till Afrika för att idka välgörenhet. Patetiskt!

Jag lider sannolikt av intermittent grandiosa föreställningar. Visserligen läste jag franska på gymnasiet, därefter inget på 35 år. Nu tror jag tror på fullt allvar, att jag mognat - och utan påtagliga ansträngningar, kan sätta in kontakten och efter en kortare startsträcka läsa och prata franska, som en - näst intill barnfödd! Herregud!

Det fanns språkstudio redan för 35 år sedan. Där vissa realiteter kunde höras. Uttalet nu, är inte bättre. På kusen finns tre bedömningsnivåer, rött, gult och grönt. Det är mycket rött just nu - om jag säger så!

Hur lätt är det att säga garcon, med stumt r och gröt i halsen? Jag bara frågar? Men - som Tony i Let´s dance, säger. Jag ger aldrig upp. Det kan bara bli bättre, knappast sämre!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jag klarade inte av att läsa om eländeskropparna i Armanikostymer, för mycket bara...
Franska ja.. Inte lätt, jag talar det inte själv. Men kan hjälpligt förstå och i höjden av en trottoar göra
mig förstådd. Tack och lov har jag en fransktalande man och det underlättar det hela..
Ett hett tips!! Blir det problem nånstans på vägen eller vid väggen ring våran mobil så fixar vi det.
Vad är vänner till för;)
Kram till dig och bästa M

Postat av: SolSkuggan

Ha.. Du är inte så illa du heller min bäste Herr L.
Hoppas verkligen att bästa M snart slipper undan festen på jobbet.. Lider med henne.

2008-03-07 @ 20:51:46
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback