Absolut

Det är fortfarande vinter på tundran i Sundsvall. Bistra tio grader kallt, i ottan. Kring fyra plus och sol under dagen.

image1022

Det här är ett makro på vår tillfälliga gäst, och inneboende - marsvinet Bruno. Som ratar viss föda, dock ej äpple och tomat. När han får det blir han yster. Bilder gör inte Bruno rättvisa.

image1023

Mindre yster blir man när de moderata kapitalistarschlena slår sönder det svenska folkhemmet. Är det nån som kan ge en rimlig förklaring och motiv till att svenska staten ska sälja det helägda statliga bolaget Vin och Sprit till Wallenberg och/eller utländska ägare. Vad är själva poängen? Bolaget är ju en rejäl kassako, och det är väl bra med offentlig/fristående kontroll/insyn/bevakning av "drogen" alkohol. Utförsäljningsidén är helt befängd.

Jag kan inte heller se någon poäng med att Apoteket ska säljas ut. Det lär knappast resultera i billigare medicin, staten får ändå stå för merparten av "fiolerna". I vart fall gav inte privatiseringen i Norge "billigare"  receptbelagda läkemedel. Plåster kan jag köpa på ICA, men om jag behöver receptbelagd medicin, vill jag inte sitta tvångsomhändertagen av kapitalistmoderaternas gelikar. Fy för Sören.

Hade inte Göran Persson varit ett sådant monumentalt klantarschel, som han var, hade vi kanske sluppit Allianzen, med energiköttbullen Maud Olofsson m.fl. Carl Bildt är ju inte kul han heller. Burr.

Ha en trevlig fredagskväll. I bästa fall ska jag se lite hockey, på TV. Timrå spelar ikväll.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Hmm.. Det finns många ruttna arschlen i vår Herres svenska hage. Och sen..! Begär småpamparna med fetlönerna, att vi ska torka skiten efter dom. Jag spyr för mindre..

Postat av: Sylvia

Det är till att vara på hugget märker jag. Men jag håller med, det finns mycket som är galet. Tänk om jag var regering - då skulle det bli bra!

2008-04-01 @ 18:23:35
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback