A la morte subitè

Det är för lite sär skrivning och syftnings fel, säger en röd hårig sjuk sköterska.

Det var länge sedan jag visade plommonträdet. Så här ser det ut just idag, den 1 mars, +3 grader, lätt snöfall, övergående mot regn!

image976

Effekterna av gårdagens fallskada kanske inte framträdde tillräckligt tydlig på förra bilden. Även de som inte har falkögon torde nu kunna observera en icke bagtellartad hudskada strax under knäskålen!

image977

När den inbitne rökaren, med svår hosta äntligen kom iväg till doktorn för undersökning, var det med viss vånda. Efter undersökningen träffade han (fast det hade lika gärna kunnat vara en hon) doktorn, som myndigt talade om att, vederbörande måste välja mellan cigaretterna eller döden. Den redan bleke rökaren, blev ännu blekare innan han klämde till med - då måste jag nog välja cigaretterna.

Det är inte så lätt, även om tanken är rätt, om orden hamnar fel, om doktorn kanske sagt att han skulle välja mellan cigaretterna och livet, då kanske vederbörande kommit fram till en annan uppfattning.

Kommentarer
Postat av: IKA

Formulering är definitivt a och o. Det blir lätt missförstånd här och där. Plommonträdet ser ut att mysa där det befinner sig. Aj aj inte att leka med att slå sig sådär. Knäna är bärande så de ska man vara rädd om ..säger hon som alltid ramlar när hon ska gå försiktigt på halt väglag*skrattar*

Usch jag känner att jag är aningen fantasilös, är tungt just nu..

Ha det så bamsegott, krama M från oss och var rädd om varandra!!

/IKA

Postat av: Gunnel

Haha...jag hade nog också valt cigaretterna...fast jag inte är rökare.

2008-03-02 @ 16:28:10
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Mattiasidunn

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2010-02-25 @ 12:18:31
URL: http://mattiasidunn.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback