Dagdrivare

Jag har lyssnat väldigt mycket på radions P1 den sista tiden. Imorse, när jag oljade in altanen, som tog cirka 2 timmar, fick jag en analys av konflikten mellan Ryssland och Georgien (och USA/Nato givetvis i bakgrunden och/eller i centrum), och de södra utbrytarrepulbikerna med de svåra namnen, som gör saken mer komplicerat, men kanske intressantare.

Med andra ord kvarstår förvirringen - men på en högre nivå.

Sjukvårdspersonalens uppgift (enligt P1) är att bota, lindra och trösta. På senare tid har begreppet administrera också trängt sig på


Kameraproblematiken kvartstår, men jag har i alla fall lyckats få fram en medioker bild av plommonträdet, i beskaffenhet 1 juni 2008.

Det är varmt idag. Kring 27 grader och vindstilla - under dagen, och nu på kvällskanten är det kring 23. Jag har inget minne av att det förr var medelhavsbris kring åtta på kvällen i början av juni. Som sagt - minnet är bra men kort.

Det finns spännande ord. Dagdrivare är ett sådant.

Jag avslutar detta inlägg med - utmärkt högaktning, till alla läsare. Sådana hälsningsfraser hör man inte ofta nu. De var vanligare på 20-talet, enligt P1, som refererar till ett brev fr 1923, med koppling till Dag Hammarsköld.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Oj så grönt och fint det har blivit även hos er. Nu är det vackert och det är bara att passa på att njuta. Medelhavsljumma kvällar är heller inte fel. Må vi få njuta länge


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback