Androgyn

M funder på deltagande i nästa omgång av projekt runaway. Hon har en värmande fleece-kollektion (pret a porter), som inte går av för hackor. Det är kyligt på morgonen, hon bakar - för att hålla värmen, och jag grisar och sover som en stock, sen blir det färskt bröd till frukost.



Igår var det en riktigt fin sommarkväll och vi slog till med matsjesill med tillbehör på uteplatsen i västerläge. Vi fick en välja en snaps var. Jag valde en god Löjten´s och M tog en halv Linie aquavit.



Dessförinnan tog vi en promenad runt Sticksjön. Skuggorna var med. Före promenaden städade vi, på respektive sätt. Jag fick ansvar för sovrummet och M köket.



Får jag bjuda på några sommarbilder, tyvärr är den första något ljus!



En vältrampad stig som försvinner bort över ängen! Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin....



Möjlighet till vila, för kropp och själ - för den som vill!



I år har vi två nästan helvita änder, vid brofästet. Ifjol bara en. Dom vita, höll sig borta när vi traskade förbi! Är dom vita, möjligen androgyna!



Nu ska vi göra ärenden. Sen tar vi rast och så vilar vi en stund. Tjillevippen - så länge!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

En sån "kjol" som M bär...har jag hoprullad i ett skåp på jobbet. Den skulle liksom bli bakgrund till en myrstack...men men...sprialtråden orkade inte hålla upp den rakt :O)

Postat av: frktjatlund

Era lyckliga skitar! Både skugga och uteplats. Hur bra får man ha det?

2008-07-10 @ 17:30:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback