Täppas

Berlin-bilderna får vänta ett tag. I stället vill jag dela ut årets Mia Törnblom pris, för bästa "sommar-underhållning"! Priset går till dagens sommarpratare Eva Swarts, och jag vill utbringa ett enfaldigt grattis, för ett underhållande radioprogram! Fast kanske inte på det sätt som ES hoppats!

Plommonträdet mår inte så bra, angripet av småkryp, som det är! Vi får hoppas på det bästa, inför sensommarens påfrestningar.


Vi är sommarlediga. Sista veckan nu, vilket inte är så roligt. M och jag tillbringar tiden med små göromål i hemmet, M mer än jag, men å andra sidan så uppmuntrar jag henne, till stordåd. Vi äter, fikar, tar promenader och gör små utflykter till affären, soptippen (jag försöker undvika att bli kvar där) och köpcentret Birsta city, eller andra metropoler nära Sundsvall. Javisst - ett köpcentrum ska naturligtvis heta något med City. Vi brukar också lyssna på Ring P1 (vardagar 09.20) - om inte andra, angelägnare saker måste göras. Just idag hade Täppas en dålig programeldardag. Visserligen ska han balansera upp framförda åsikter, men just idag ville han inte förstå, snarare missförstå - och då blir det dålig radio (för oss som förstår). Vi kollar TV och DVD bl.a. Mordkommissionen, det är grejer det!

Om det blir alltför tråkigt grälar M och jag. Då får vi sysselsättning hela dagen. Det finns en del gammalt, och även nyare konfliktungar - att beta av!

Vi brukar också lyssna på radioprogrammet Sommar i P1. Just idag var det Eva Swarts som sommarprataade. Det blev faktiskt jobbigt. Hon var helt perfekt och alla i hennes omgivning också. Det blev självgott, distanslöst och överklass. Eva Swarts blev också handplockad till TV (programdirektör på TV4 - avundsjukan frodas naturligtvis i byråkratkroppen) och sen som VD till bokförlaget Natur och Kultur (finkultur). Det blev lite Mia Törnblom känsla, om ni förstår vad jag menar.

Törnblom och Swarts får väl starta någon posivitetskurs för dom självgoda. Eller så får jag initiera en sådan klubb, med andra proselyter.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

[ryyysningar] Swartskan låter som rena kräkmedlet för tillvarons kvartsfigurer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback