Epilog

Barnen är på hemmaplan igen, efter semester på Gotland. Innan J2 drog vidare mot Örnsköldsvik, började han rota i väskan och sade att han ville återlämna garagenyckeln han - av misstag - fått med sig. Jaha, tänkte jag, mycket besvär för lite, eftersom jag lyckas fixa två kopior igår, fredag. Den positiva sidan, är att det sannolikt inte lär bli akut brist på garagenycklar den närmaste tiden.

Jag gjorde också spontanhandling på ICA Ettan, denna gången utan att panta burkar. Av allmänintresse kollar jag tillståndet vid återvinningsapparaturen. Där ser jag två vinddrivna manspersoner som vardera har 6 överfyllda handtagspåsar med burkar och plastflaskor. Tolv bärkassar motsvarar nog tre soppåsar, vilket innebär åtminstone 24 minuters väntan - för den som kommer efter, med samma ärende, vilket jag tacksamt noterar.

Efter butiksbesöket åker jag hem och kollar V75 på TV. Fru Fortuna var inte på min sida, denna veckan heller!

Kommentarer
Postat av: Europenewsnow

Big tnks for interesting and useful site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback