Politikercirkus

Det här är en vy mot Höga kusten i höjd med "bron". Bilden togs igår. Den trogne läsaren känner till min vurm för Höga kusten.

image921

Sent på onsdagkväll kommer Osbourne på besök, Han är på genomresa. Det ser jag fram emot, eftersom det är långt mellan gångerna. Under en period för några år sedan, var jag den kompis han träffade mest, vilket ter sig märkligt eftersom han bor i Partille och jag i Sundsvall. Den enkla förklaringen var helt enkelt att vi träffades när vi hade möjlighet och jag råkade vara i Göteborg regelbundet.

I övrigt finns inte så mycket att säga, mer än att Mona Sahlin förefaller välja mellan pest och kolera, i valet av sosseekonomisk talesman (vilken ickesyssla - får man anmäla sig som frivillig, inget ansvar och hög lön!).

Alla vet ju att nyingen, som ekonomisk telesman Thomas Östros (född Waaranperä -65), är lika mycket Göran Perssons gelik, som Per Nuder, men det är i alla fall en förändring. Han ska få sin chans i politik(er)cirkusen.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Angående inlägget under.. Ju äldre jag blir, tydligen har jag varit helt utan omdöme tidigare vad anbelangar äventyrliga utsvävningar, nåväl jag ogillar starkt broar idag. Höga kustenbron har vi avverkat några gånger på vår bilväg mot Frankrike.. Fast man kan ju flyga också..
Hmm Pest eller kolera.. To bee or not to bee..
Visste du förresten att Östros suger tummen än.
Hälsa Madam.

Postat av: SolSkuggan

Skriv fel från mig min go de lat mask. Han som sug er på tum men fort far ande är Nu der.
Öst ros får vi för söka ge chans en el ler..?

2008-01-28 @ 21:31:39
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Anonym

jag är - som alla vet - en beskedlig lagomman, det är klart att Östrosm måste få en chans, min poäng är väl snarare att motivet från Mona Sahlins sida är lite bräckligt, även om man läser mellan raderna. om hon skulle vilja förnya partiet, kanske hon skulle välja, någon som inte är belastad av Göran Persson, det är väl ungefär så, jag resonerar, Nuder eller Östros, verkar vara ungefär samma/lika skrot och korn!

2008-01-28 @ 21:52:43
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Gunnel

Mmmm..min kommentar blir snöfattigt

2008-01-29 @ 16:00:53
URL: http://djurvannen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback