Peppar peppar

Det är vinter, för en stund igen. Några minusgrader och ett par dm nysnö. Det är hur fint som helst. Vi tog en långpromenad, på bortemot en timme. Härligt!

image904


Man kanske inte tänker på att granen i förgrunden har en ovanlig topp. Granen ingick i sommarprojektet, vilket innebar att jag klängde som en apmänniska i trädets topp, kring fyra meter upp och så småningom kapade bort en dryg meter, för att den inte ska skugga altanen, när solen går lågt, höst och vår.

image905


Igår bet jag av en tand, egentligen lossnade den av sig själv. Det är ingen stor bit, även om det känns som en krater i munnen, där den tidigare suttit. Tack och lov har jag, än så länge - peppar peppar, ingen tandvärk. Jag får beställa tid hos min tandläkare, och hoppas på det bästa. Jag har några dåliga fyllningar - det vet jag redan, som inte tål lagning nåt mer - och då blir det rotfyllning och diskussion om dyrare ingrepp. Fortsättning lär följa.

image906

Det har varit en lugn helg. J1 och I har varit hemma på fika och resonemang om lägenhetsinköp. Det mesta är dyrt, och några objekt är verkligt fina.

Peter Stormare var i högform på slottet igår. Det är egentligen en show på två (Stormare/Malmsjö), övriga gör också bra ifrån sig, men har nog biroller.

Kommentarer
Postat av: IKA

Hej där borta i vinterlägret
Det har kommit snö hit med och kyla! Det är ca -12 grader, riktigt friska andetag blir det och rosiga kinder.

Aj aj bita av en tand är en plåga, hoppas att tandvärken inte infinner sig. Har faktiskt aldrig kikat på detta *slott påfund*..är det något av intresse eller är det allmän smutskastning om man ska läsa vad tidningarna säger?

Ha en bra dag! /IKA

Postat av: Gunnel

Oj då....du också. Jag fick tid i februari men var det så att det skulle bli värk i den då skulle jag få en akuttid. Än känns det inget. Men det finns roligare saker att lägga pengarna på.

Vinter...vad är det för något?? :O)

2008-01-14 @ 18:07:14
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Oj oj bästa Herrn jag lider med dig.. Hur mår
tanden nu då, inte alltför illa hoppas jag.
Jag vill bara som salt i såren meddela att jag hade oturen, tack vare hunger och mjölksyra, bita av vänster framtand i övre käken anno 2004. Mitt i den nyvunna arbetslöshetens stenhårda konkurrens, tack vare en flera gånger mer anno lakritskäck.
Jag hade helghandlat vid den tiden det begav sig.. På Robin Hood som det hette då, hungrig med mjölksyra i benen.
Första tuggan käck (numera antikäck) utanför butiken, satt som klistrad.
Tack vare eget handarbete lyckades jag få loss skiten plus en halv helt frisk vänster framtand.. Shit Happens..
Käcka kalaset gick loss på 8.000 kalla. Utan skidor..
Lev väl och hälsa bästa M.
LPTC

2008-01-16 @ 20:29:30
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback