Nakenchock

Detta inlägg är barnförbjudet. Känsliga läsare ombeds skyndsamt surfa vidare till någon annan barntillåten sida, eftersom det - just idag - är nakenchock på gång!

För att göra en lång historia kort, så har jag idag varit till tandläkaren, eftersom jag bet sönder en tand i förra veckan. Jag går på folktandvården (insup folkhemskänslan, den har vi inte så länge till)

Tandläkare n´Bengt har slutat och jag har fått en ny - n´Kjell, också legitimerad.

Jag har prydligt noterat 15.20 i min vältummade kalender. Igår fick jag ett SMS som påminnelse, tiden 15.20 angavs även där. Men eftersom jag inte är som vanliga människor hade jag bestämt att jag hade tiden 15.40, och så fick det bli. Med loja steg anträder jag folktandvården 15.28, det vill säga i god tid enligt min nyskapade verklighet.

image917

Va bra att du kommer, säger kvinnan i receptionen, det är bara att kliva på, rum 6, dom har frågat efter dig, säger hon. Jasså säger jag - men jag har tid först 15.40, utan att insistera särskilt mycket. Vi har noterat 15.20, säger människan diplomatiskt - när hon i stället kanske kunnat säga. Jävla idiot - varför är du 8 minuter sen, du fick ju SMS igår. Men det säger inte kvinnan, fast hon kanske velat

Jag går in och möter tandläkare Kjell, som är en man i min egen ålder. Jag säger till honom, att förhoppningsvis ska min försening inte påverka vår sporadiska relation framöver. Nej, säger han, det hoppas jag inte. Om jag får plåga dig lite extra när jag lagar tanden utan bedövning, kan vi säkert komma överens om den fortsatta relationens fundament. Fair enough for me säger jag. Orden föll kanske inte exakt som jag återger dem.

I alla fall lagade Kjell tanden. På väg ut sa jag att han gärna fick dra av 50% i rabatt, givetvis, redan gjort sa han. Men där tror jag att han for med osanning - eftersom lagningen kostade 841 kr. Jag betalade och lämnade tandvårdsinrättningen, med tandgarnityret i acceptabelt skick. Se bilden. I förgrunden finns en äldre lagning.

Kommentarer
Postat av: Sara

Usch, tandläkare är ingen höjdare ;)

Postat av: Gunnel

Jaha du....du är redan klar du. Jag bet sönder min i julledigheten och får komma först nästa fredag. Vågar inte ropa riktigt hej än...för dom kan ju ringa och säga att jag måste få en ny tid pga sjukdom. Men nej...så illa ska det väl inte behöva bli.

Jag skulle aldrig våga visa mitt garnityr på det där viset...och det för att jag har fler fullagningar än du....men dom blir bättre och bättre med det nya materialet så jag fixar några knäckar till nästa jul också :O)

2008-01-25 @ 18:38:38
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Jahadu.. Nu vill du inbilla oss att det där är din käft..hahahaha. Galenpanna säger jag bara;)

2008-01-26 @ 11:28:22
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Vad säger man? Avtandande?

2008-01-31 @ 11:06:33
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback