Mager om bena

Denna dag ett liv, som farbror Melker, på Saltkråkan lakoniskt brukade säga. Det var inte direkt kul att börja jobba. På något sätt är det träligt, att efter några dagars ledighet återvända till papperssorteringen. Dessutom vaknade jag onödigt tidigt imorse.

Det har mest varit - på stället marsch idag. Jag har faktiskt gjort lumpen, det kan man inte tro, men så är det. I21 i Sollefteå, fick dras med min då, spinkiga lekamen i 10 månader, och sen blev det två repövningar på det. Nu verkar det vara lite si och så med den allmänna värnplikten, och något infanteri har vi knappast kvar.

image897


Nu är det slut med de goda drinkarna, vinet, snapsen och ölen, när vardagen inträder med sin paradgren (förvärvsarbete för utfående av lön, för överlevnad). Åhåjaja!

image898

Det är rätt billigt med tre års ungdomsfängelse för dödsmisshandeln (Ricardo, Kungsholmen - Stockholm). Om man (3-5 personer tillsammans) sparkar nån värnlös och därtill liggande på marken - i huvudet bör man, som regel inse att det kan vara dödande. I någon mening anser jag därmed att det finns ett uppsåt. Brottet borde därför ligga närmare dråp, än grov misshandel. Så hård är jag.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Träligt....det var längesen jag hörde det ordet.

Ja inte är det kul att gå till jobbet men kanske vi ska vara tacksamma att vi har något att gå till. Fick reda på min nya lön idag...mmm...bästa jag fått. Tydligen har kommunal förhandlat bra.

Vad det gäller straff...tyvärr är dom alltför lama här i Sverige. Fram med pisken

säger ett fikon

Postat av: IKA

Man kan definitivt fundera hur det svenska rättssamhället är beskaffat. Att tjuvskjuta ett djur ger hårdare straff än att avtaga en människas liv. Om man gräver en grop under den mörkare årstiden och inte skyltar för den och det sedan råkar komma en inbrottstjuv och denne/dessa ramlar ned i den, åker man på att få betala ersättning till dem! Ett fängelsestraff ska i rimlighetens namn kännas som ett straff så att man inte ska vilja göra om det brott man gjort. Vart har de riktigt tunga arbetena tagit vägen som fanns för för internerna? Studera och läsa till höga yrken i fängelset..blash säger jag om det.

Förutom detta vill en annan buge och bocka för att min gissning av rebusen var rätt..- tackar så mycket. Ha det så bamsegott i snölandet.

Kramelikram /IKA

2008-01-07 @ 22:38:21
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Sylvia

Ja att vara tvungen att arbeta kan kännas träligt. Men jag tyckte nog det var ganska kul upp till 55+. Sen tyckte jag det räckte med deltid. Om ungdomarna åtminstone fick vettig vård, kontakt med psykologer, arbetsträning i vettiga jobb men ändå inlåsning på kvällarna för att markera allvaret. Men man blir ju mörkrädd när man hör den höga återfallsfrekvensen.

2008-01-09 @ 17:53:31
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Och jag.. jag undrar vad det är som skymtar längst ner till vänster i bild vid dina svarta snygga skor.
Ha det!

2008-01-09 @ 20:38:27
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: L

Det som skymtar till vänster, är blixtlåset till skinnrocken!

2008-01-10 @ 20:05:21
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback