Konsultantipati

Om det är nån som surfar in på min blogg den närmaste tiden (och det gälller givetvis mina nuvarande kombatanter också) tänkte jag - som omväxling - visa några bilder. Det kan vara svårt att föreställa sig hur personerna ser ut, som ofta förekommer i bloggen och för att underlätta fantasin kommer här några nytagna bilder. Håll till godo.

Under bilden ger jag några exempel på vad jag gillar och inte. Jag sträcker mig inte så långt som till att det är mina värderingar, snarare ögonblicksbilder, som finns här och nu! Frånsett min antipati mot konsulter, som är flerårigt grundmurad.

image915

Jag är en 50+ man, gift med M och vi har två barn J1 och J2. Jag arbetar (nåja är anställd) i offentlig förvaltning, som pappersvändare. Vi bor i radhus i Sundsvall. Vi lever nog som folk gör mest, umgås i familjen, med släkt och vänner. Mamma fyller 80 i april, och börjar tackla av lite smått. Jag och även M har syskon. Vi gillar film och så surfar vi på datorn, M spelar ibland spel (Bitch) och jag spanar in Gif Sundsvall´s öden och äventyr, fotbollslaget i mitt hjärta, samt funderar på inköp av datorutrustning mm. Fynd är bra!

Jag gillar maltwhiskey och vitt vin (torr smakrik Chardonnay), som tilltugg tar jag gärna salta nötter. Mat gillar jag, t.ex. sjömansbiff. Jag är inte så lång och inte så tjock och ganska frisk (peppar/peppar). Jag röker inte.

Jag har ingen fast partipolitisk förankring. Idé- och tankemässigtmässigt ligger jag nog närmare socialdemokraterna än moderaterna, om jag tvingas välja.

Jag gillar inte moderatregeringens förmögenhetsöverföring till överklassen, eftersom de fördelningspolitiskt och mycket systematiskt tar slantar från fattiga, arbetslösa, sjuka och gamla. Jag gillar inte heller förre statsministern Göran Persson, jag gillar inte hans uttryck (trist översittare) och bedrövliga politik, den sista mandatperioden. Jag gillar inte George W Bush och hans brutala/brottsliga överfall på Irak, för oljans skull.

Jag fortsätter att generalisera, och säger att jag vanligtvis inte gillar konsulter (typ coacher och managementkonsulter. IT-konsulter som kan något - är fackmän, har jag inget emot) och deras meningslösa pladder och power point presentationer. Uppdragsgivaren får ändå göra stora delar av jobbet (som t.ex. jag), eftersom ett utgångsläge (nuläge måste tas fram), innan projekten kan börja.

Kommentarer
Postat av: Nalle

Hallå där, tycker mig känna igen en del av din familj och även dig:) Men du,... varför måste du alltid ha mössa på dig? Jaja, kanske det är din mor som sagt det, hon har ju också huvudbonad på sig.
Ett ogillande av moderat regering delar du med mig. Men vitt vin gillar jag också. Ha en fortsatt trevlig kväll. En hälsning från Nalle

Postat av: SolSkuggan

Ska du riktigt ta kål på mig..Hahahaha, är det inte gamla grillryddor och jag vet inte vad så är det familjefoton:)
Enda kortet jag inbillar mig att jag kan lita på är kanske Mor, tycker mig se vissa likheter med älskvärde herrn.
I övrigt tycker jag som vanligt som du, tänk om jag kunde lite annorlunda, då fick vi till en bra debatt. Men nääee tror inte det, enligt dotra min så är jag debattfientlig;)
Må så gott och slit inte ut dig.

2008-01-22 @ 21:14:27
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Delar flera av dina åsikter, som bekant. Senaste konsulten tog 1200 spänn i timmen för att sitta och le på möten och skriva rapporter på det jobb jag gjorde. Han fick betydligt mer i timmen än jag. Dags att skaffa sig ett vinnande leende?

2008-01-24 @ 11:15:32
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback