Kompledig?

Det är mycket nu. Jag har gjort en blixvisit till Stockholm, och det är kul på sitt sätt. Som den enkla och okomplicerade person jag är, vill jag helst prata om hur det faktiskt är, utgå ifrån verkligheten, se kostnader och intäkter i kronor/ören/tid.

Min ideologiska motsats, den andra "skolan", vill hellre utgå hur det borde vara, dvs skapa en ny verklighet, och i stället för faktiska kostnader/intäkter utgå ifrån schabloner och nyckeltal. Det gör det svårare för mig, eftersom jag måste fronta verklighetens problem. När jag ska vända och stämpla mina papper behöver jag bl.a. en stämpel, och går den sönder, måste jag köpa en ny, och den kostar pengar. Det går inte att handla för nyckeltal och schablonberäkningar - att den t.ex. borde kosta mindre. Handlaren på Coop, köper inte det resonemanget. Han vill ha pengar, helst kontant. Knepigt va!

image899


Så här borde det vara, i stället. Kompledig - kanske?

image900

Annars är det rätt så bra, i det stora hela

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vad är det där för en liten goding då...är det en "tibbe".

ATt vara kompledig...du det är inte helt fel. Mycket komptimmar har jag men det bjuds så få tillfällen då dom kan utnyttjas. Hela tiden byggs det på med nya.

Postat av: SolSkuggan

Oj oj vilken go vovve. Ahaaa blixtlåset till skinnrocken. Deeet hade varit en klurig bildgåta:)
Och en annan sak fy för nyckeltal och schabloner tänk ändå om vi fick till fullo leva och verka i din verklighet som faktiskt är..
Ha det gott på tundran.

2008-01-11 @ 18:00:35
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback