Fästmö

Jag har jobbat idag. Det är faktiskt sant, jag skulle kunnat säga att jag hemfallit till att vara anställd, men det skulle inte varit riktigt sant, det heller. Nästan full dag, blev det i alla fall. Inte illa - för att vara den andra januari. 2008

Här visas en julblomma som M fick av I, J1´s fästmö. Justa färger - orange, är sällan fel!

Säger man fästmö - nuförtiden?

image882

I ett hörn under bevakning av IKEA-lampan, har vi en grön växt, eller heter det grönväxt?

image883

En del av tomteparaden har hamnat på TV´n. Dom inger glädje, harmoni och förhoppningar.

image884

På inköpslistan står platttv, bara jag får en halv dag ledigt, så smäller det. Vilket oroar M och J1, som säger att jag inte får köpa nåt, utan deras uttryckliga medgivande. Men det bryr jag mig inte om. Så länge jag inte är omyndigförklarad, köper jag, vad jag vill. Så det så så. Det är nog -  i någon mening - min skuggsida. Det vill säga, handlingskraftig - med "ibland" sviktande  omdöme!

God fortsättning på nya året - 2008!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hurra sån är jag. Jag köper det jag vill ha...just nu går jag och väntar på att en liten lapp ifrån ICA ska dimpa ner i brevlådan (eller snarare brevspringan i dörren) där det står att min nya kamera har kommit. Det är en Nikon D40X med 10,2 megapixlar..och det bästa av allt...det är en systemkamera. En olympusfreak som jag kommer att byta märke...ve och fasa :O)

Härliga tomtar...våra åker ner i lådan på lördag...då är julen slut för oss...SKÖNT

Postat av: soldalen

Det låter väl bra det så länge det inte går ut över ekonomin det som införskaffas *skrattar*
Fästmö -rätt- eller inte? Hmm jag är ju av den gamla stammen så visst sjutton går det väl att säga fästmö..men visst finns det säkert någon som kommer att rätta angående detta med, allt förändras och inte alltid till det bästa heller.

Tomtarna ser vaktande ut gentemot tv:n kanske de har något att säga till om istället för M och J1??

Ha det gott och God Fortsättning

/IKA och grabbarna

2008-01-04 @ 13:00:24
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Mija

Grann amaryllis, jag har själv helvita, gillar dem mkt!
Mija

2008-01-04 @ 16:49:38
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Vet ungdomarna över huvud taget vad fästmö är? Idag har ju till och med 85-åringar flickvänner resp pojkvänner när man läser i intervjuer.

2008-01-04 @ 17:50:36
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Här kommer nestorn.. Hmm Fästmö då är man förlovad och helst inte sammanboende då det annars är att betrakta som stor synd.
Grön växt är helt i sin ordning.
Önskar er en skön och avkopplande helg då helgerna varit få sista tiden.

2008-01-04 @ 19:00:17
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Lena

Tjej och kille heter det numera! ...har jag hört och förstått....
Var till frissan härförleden, flickan/tösen, hon som klippte mig berättade om sin farmor. "Farmor och hennes kille bor på Frösön..." ?? Farmor och killen?
Inser att jag är FRUKTANSVÄRT gammal... Eftersom jag är jämte så är det inga problem med benämningen, fjås eller fjälla, oavsett ringstatus! Serru....
/L

2008-01-05 @ 21:31:56
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback