Dam sugning

På tundran i Sundsvall, kan vi glädja oss åt underkylt regn, som nu verkar övergå till snö. Kvicksilvret visar på minus 0.2 celsiusgrader.

Jag tror man kan mäta temperatur på andra sätt, Fahrenheit och kelvin (obs liten bokstav), men om dessa mätmetoder vet jag nästan inget. På tal om något helt annat, tror jag att Ray Bardbury, skrivit - Fahrenheit 451. Vad boken handlar om. har jag däremot glömt. Nu hoppas det vidare i tanken. Lars Görling skrev 491, som sedemera blev film (Vilgot Sjöman 1964), men jag kommer bara ihåg att Lena Nyman var med, minnet räcker inte till, för fler.

Får jag bjussa på plommonträd i kvällsskrud.


image907

Det pratas inte så mycket om verktyg i denna blogg. Vi har en mindre uppsättning och brukar köpa till nya, efter behov.

Jag kan i alla fall meddela att jag härom natten drömde om Martin Timell, av någon anledning. Varför vet jag inte! Sen slog det mig att drömteori (tror det är Freud) bygger på att drömaren, i själva verket gestaltar alla personer i drömmen, och då blir Timells och min egen roll plötsligt mer intressant. Har jag ett dolt renoveringsbehov i kontorskroppen, eller vad handlar det om, för undertryckta uttrycksmedel?

image908

I morron är det dags för en rejäl avsugning, eller det kanske heter dammsugning, om man stavar dåligt som jag, som inte heller är särskilt bra på att åka skidor, om ni förstår vad jag menar - skulle man kanske kunna säga dam sugning. Roligare än så, blir det inte Lättare städning är i alla fall påbjuden.

J1 och J2 mår bra, enligt nyss genomförda telefonsamtal och M´s syster Mo rehabiliterar sig, det går sakta framåt

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll, med dans eller annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback