Bränn skada

Nu ska vi börja bearbeta år 2008, med all den energi vi kan uppbåda.

Tundran bjuder på nysnö, kring noll. J2 och Je med kompis F är tillbaka från Vemdalen, efter sitt nyårsfirande. Det är bra, vinterföre är inte kul

Plommonträdet bjuder på snöutsmyckning, denna första tisdag i januari 2008.

image874

Vi är på väg - eller så är det stillastående!

image875

Nu börjar nyårsdukningen ta form. Favoritglasen är Chateau. K och jag började med att blindtesta malt, inte direkt jag, nån måste ju slå upp. Till vänster är det Yamazaki, den japanska uppstickaren, med liten rökighet och distinkt eftersmak. Och till höger en riktig rökare, the one and only  - Lagavulin.

image878

Blommor ska man ha!

image879

Själv drog jag på mig andra gradens brännskador (kan också skrivas bränn skada - om man vill) på två fingrar, när raketerna skulle tändas, fem över tolv. Visserligen gjorde det först ont på utsidan av höger tumme pga öppen eld och krutrester, men det är nyår bara en gång. Jag bytte till vänster hand, när smärtan blev outhärdlig (skadan är värre i verkligheten, än på bild - så det så!) och lyckades även skada vänster pekfinger. Att hitta ett annat sätt att tända raketer, föll mig inte in - just då. Cigarett-tändare, föreföll vid tidpunkten för rakaternas smällande, vara den optimala lösningen. Det kostar på - att ligga på topp.

Sen satt jag - och K - med isblåsa på tummetott och pekfingret och drack whiskey till två, vilket var förnuftigt (isen alltså). Bättre sent än aldrig, med förnuft.

image877

Revyn var så där, lite för lågt tempo för min smak, mycket musik, bra framfört. Hade hoppats på fler gapskratt.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vad tråkigt att inte revyn var till belåtenhet...

Vad det gäller smällare...så ler jag lite för synden straffar sig själv :O) Jag vill egentligen inte de skall finnas alls

Postat av: Gunnel

Jaja...smällare och raketer...sak samma för mig

2008-01-02 @ 13:51:26
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: frktjatlund

Ja, det gäller att hålla fingrarna i styr. Whiskey och eld är en farlig kombination.

2008-01-02 @ 14:08:53
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Stackars liten.. Brännskador är inte att förakta
jag blåser och blåser.
God fortsättning på dig broder.
Krama M så gott det går med den där skadan.

2008-01-02 @ 20:30:53
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback