Blodprovstagning

Vad sägs om den här repliken?

"Man kan inte nog överskatta din förmåga att väcka antipati hos andra människor".

Det riktade sig - tack och lov - inte till mig. Den rymmer, onekligen mycket empati och humanism!

Idag har jag roat mig med blodprovstagning, på sjukhuset. Utan att vara expert på arbetsuppgiften blodprovstagning i armveck, så inser jag att det finns olika förmågor vid utförandet av dessa sysslor. Just idag kändes provtagningen, inte alls. Andra gånger, känns det i 14 dagar, med tillkommande blåmärken i storlek som en dvd-skiva!

image918

Lite impad blev jag av storebrorsan, för många år sedan, när han jobbade som röntgentekniker inom industrin. Han hade highteck-utrustning för sin tid, och kollade svetsfogar och annan materia. En dag skadade han ett finger, och då röntgade han sig själv, för att se om fingret var brutet. Det finns inslag av geni/galenskap i släkten - det är bara att inse det!

Ha en fortsatt bra fredagskväll - kära vänner!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Galenskap i släkten.. Jojo jag har ju precis gett dig en kommentar i förra inlägget med just det ordvalet:)
Tandläkare och provtagningar, vad blir det härnäst.. Massa ge te rap eu ten, fri sören eller..
Skön lördag till er.

Postat av: Gunnel

Haha...har du så grova armar du, med tanke på DVD.

2008-01-26 @ 18:48:34
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lauritsvilje

very intersting site ..congratulation..

2010-02-11 @ 08:09:49
URL: http://lauritsvilje.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback