Värdelöst löneavtal

Kött- och grönsakssoppan puttrar på spisen. Den luktar gott. Det blir sen middag. Som den trägna/trogna läsekretsen känner till har vi vanligtvis ett internationellt perspektiv på det mesta. Ibland även när det gäller mathållningen!

image969

Idag har jag varit till Härnösand. Vi har pratat löner. Några hävdar att det är ett värdelöst löneavtal vi ska förhålla oss till. Och så är det. Det finns inga inbyggda garantinivåer. Några kommer att kamma noll, andra får mer utdelning, vilket kanske är en spegelbild av den fortgående samhällsutvecklingen!

image970

Idag har jag inte varit någon bra kompis i trafiken. Numera skiljs vägbanorna från varandra genom vajrar, i vart fall i norra delarna av vårt vackra land. Med jämna mellanrum kommer omkörningszoner. När dessa upphör visas en varningsskylt att vägbanorna går ihop om 400 m. Vilket kan te sig kort om man har "keps".

Inte nog med det, när jag skulle byta fil på motorvägen mellan Sundsvall och Timrå, dök en snabbfotad BMW, i vänsterfil upp! I döda vinkeln för mig, men eftersom jag vanligtvis vrider huvudet till vänster, när jag byter körriktning, såg jag ändå bilen, dock lite senare än vad som är bra för matsmältningen.

image971

Klockan nio är det dansk deckare. Världens bästa tv-serie är nog Matador, också dansk!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ååååå vad längesen jag åt en sån soppa....vad gott!!!!

Postat av: SolSkuggan

Oj... Här var det verkligen en hel del att kommentera hur i hela friden ska jag minnas allt!!
Soppan.. Varför i hela friden ringde ni inte.. M hade med säkerhet lagat mycket mer än vad ni förtärde.
Inget under 1000 meter är acceptabelt för bärare av keps.
Sen blir jag riktigt riktigt orolig när du nämner den snabbfotade BMW:n
den ger enormt dåliga wibbar den kan väl inte vara på väg hitåt..

2008-02-28 @ 23:26:34
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: IKA

Oj oj det var mycket att smälta.
Det lät ju ofantligt gott med köttsoppa..mmmm.
Löneutvecklingen..det är ju en enorm djungel vad gäller detta, lätt att fastna i snåren. Omkörningsfil, jaa det är ju ett kapitel för sig. Har stött på de mest otroliga och ofantliga bilförare, många borde få rött kort, speciellt kvinns är ifrågasättande förare.
Danmark är riktigt duktiga filmmakare och Matador är en underbar serie. Ska han månne köpa filmerna och spara??

Ha det så bamsegott och hälsa M
Kram/IKA med anhang

2008-02-29 @ 12:16:26
URL: http://BusIkan.blogspot.com
Postat av: M

Köttsoppan är Latmasks verk, tro inte annat! Han är bra mycket mer kock än jag är kocka för jag saknar luktsinne och har ständiga och återkommande bekymmer vid spisen.

2008-02-29 @ 16:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback