Tillit

Det nya modeordet i större organisationsförändringar är tillit. När allting går åt helvete, när dom amerikanska konsulterna fått igenom sina förslag, utan att någon protesterat eller ifrågasatt, då ska medarbetarna ha tillit.

När 10 årsarbetskrafter recduceras till 3, utan IT-stöd eller andra förändringar, då brukar jag säga ungefär så här. Det kanske inte är så lämpligt att göra just den förändringen, eftersom den inte kommer att fungera. I omskriven klartext betyder det ungefär.

Jag skrev om stycket dagen efter dvs idag, lördag, eftersom det inte är meningsfullt att bli uppröd och förbannad.

image952

Det finns många UFO´n och andra beslutsfattare i Sverige idag. Jag är döless på alla power point presentationer, där man tänker bort verkligheten, för att i stället skapa en ny verklighet, som bättre överenstämmer med power point! Det är dystert!

Men det skiter jag i nu. Nu ska det ätas och tittas på TV. Sköt om sig - högt ärade och tillgivna läsare.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det var ord och inga visor...

Postat av: SolSkuggan

Jag är så himla glad att jag slipper allt det du kämpar med.. Jag skulle gå i taket vid första ronden! Här hjälper inget "Shit happens" För här handlar det om rena rama diarren..
Ha en god natt kram på er båda.

2008-02-15 @ 23:34:21
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Inga M

Jobbar Du på min arbetsplats tro?

2008-02-17 @ 09:00:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Christel

Det tar visst 7 år innan en organisation sätter sig, omorganiserar man då varannat år finns det inte en janne att något går framåt...
Som man säger här i Skåne: håll i agebrädan.. (övers åkbrädan)

2008-02-17 @ 15:31:51
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: KungLigg

Känns tungt att behöva erkänna att du ibland även har en djupare komisk ådra. Eller så är du bara duktig på att referera en annorlunda verklighet.

2008-02-20 @ 21:35:59
URL: http://kungligg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback