Namur

Jag får tillfälligtvis släppa Kosovo-spåret. Men lite sugen är jag på att göra anspråk på Finland som vi släppte till ryssarna 1809, efter 600 år. Jag fattar fortfarande inte hur vi kunde låta ryssarna inta Sveaborg. Det låter som ett insiderjobb. Fortsättning lär följa.

Jag och JC har varit till Bryssel, jag mest som matsäck och pitoreskt inslag. Vi slog pÅ stort och bodde en natt på hotell Metropole. Ingen engreppsblandare direkt! Det är ett verkligt lyxhotell, kanske av äldre snitt, mycket kakel, som bara kan anas. Frukosten kostade 250 spänn, helt sanslöst!

image959

Mitt enda krav för att följa med var att vi skulle ta en dagstur till Namur, för att få en blick av Ardennerna. Det gjorde vi. Tåget tar cirka en timme. Stan är tämligen ordinär, Meus ringlar sig runt Citadellet, en befästningsanläggning på ett berg av format större.

image960

Lillen fungerade inget vidare på resan, hotellens nät fungerade inte och övriga nät var krypterade, verkligen småsnålt!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jaså på språng igen.. Fast jag ser ju att våra toaletter på hotellet är sååå mycket modernare;)
Sen vill jag säga bättre sent än aldrig.. Lytzen ligger i nordöstra Tyskland sydväst om Leipzig. Där har jag aldrig varit men det har Gustav.
Ha det gott..

Postat av: SolSkuggan

Hur blev det.. Åker ni till Frankrike i påsk? Vi har ett förslag på gratis privat boende hos bortresta goda vänner åt oss i Paris. Är ni intresserade så maila gärna.

2008-02-25 @ 20:52:25
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: IKA

Åå nu blev jag lite sugen att vandra runt bland de fina gamla historiska platserna som finns här och var. Jag kan bara tänka mig vad roligt mina två herrar skulle ha på denna befästningsanläggning!!

Aj aj där ser man, att tro att hotell näten på andra håll i Europa skulle vara tiptopp och väl utrustade..och de i dessa våra dagar när allt ska vara IT-baserat.

Hälsa M och ha det bäst - flodhäst

2008-02-26 @ 08:41:28
URL: http://BusIka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback