Kosovo i Sundsvall

Jag vill utropa Sundsvall som en friständig, nu blev det nog en nyordbildning - kanske menar jag fristående - republik i Sverige, med Kjell Lönnå som president, med fullständiga maktmedel och ämbetet på livstid.

Jag är inspirerad av Kosovo!

image958


Mina kunskaper om tillståndet på Balkan är mycket begränsade, nästan obefintliga.

Däremot är jag frågande till hur en del av Serbien dvs Kosovo nu kan förklaras som en "självständig nation"! Snabbt förklarar många andra stater, som t.ex. Frankrike sin acceptans av rådande ordning.

På tur står samerna i Västerbotten, som vill köra eget, jämtarna har redan sin republik, finlandssvenskarna kring Borgå, måste givetvis etablera en ny nation, och vallonerna i Belgien och Frankrike, baskerna i Spanien. Listan kan göras hur lång som helst. Det verkar bli många "länder", när vi - i vart fall inom EU - ska vara ett!

Jag tycker Sundsvall ska köra eget från 2008-07-01, med Lönnå som president och enväldig regeringschef. Så det så! Jag utropar ett enfaldigt hurra!

Kommentarer
Postat av: Flamman

Om dina begränsningar på balkan är nästan obefintliga så bör du läsa på lite innan du komenterar hur omvärlden kan dela på serbien. Kosovo har aldrig tillhört serbien och det kommer aldrig att tillhöra dem heller. Serbernas påhittade historia är skit, det enda som tillhör serberna finns i Ryssland så de är mycket välkommana att flytta dit. Omvärlden är inte så duma att de delar ett Land utanvidare.

2008-02-21 @ 00:38:13
Postat av: L

ojojoj, det var väldans,
men jag skriver precis vad jag vill på min blogg, oavsett vad andra tycker och tänker!
tillåt mig ändå vara skeptisk till balkan-experimentet inkl. Kosovo, det går snart inte att göra fler "stater" på denna relativt begränsade yta, det kanske behövs andra insatser än statsbildningar, när umgängesformerna är aningen krystade, och samarbetet mellande de etniska folkspillrorna är så gott som obefintliga!

Postat av: SolSkuggan

Heja latmasken jag håller på dig:) I alla fall så blev makens hemland självständigt anno 1963, men si det är bara på pappret. Frankrike har fortfarande sina militärbaser där och inget får ske utan deras tycke och iläggande.. Det är SKIT!
Apropå kön i affär´n, tröghetsbältet trodde jag var längre söderut men kanske har det ändrat sig även där. Jaja det är väl klimatförändringen....
Lev väl min vän hälsa goa M.

2008-02-21 @ 16:34:15
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Christel

Glöm inte oss här i Skåne. SKÅNE SOM FRIHANDELSZON
Eller ???

2008-02-21 @ 19:05:32
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag skiter i sakfrågan, men ibland får man verkligen duma komentarer.

2008-02-23 @ 20:31:12
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hur har vi på tundran idag då.. Här har det snöat och blåst så in i norden..

2008-02-24 @ 15:40:15
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: IKA

Ja sedär, lite respons fick han ju *ler*
Det finns onekligen de som inte tycker om andras åsikter(Flamman), stå på dig grabben!

Jag har lämnat mitt nya avtryck och skulle det inte uppfattas så finns det ett inlägg på min sida. Ni är välkomna att följa mig efter flytten.

Ha det så bamsegott och hoppas att få se Era avtryck hos mig Kram/IKA

2008-02-24 @ 21:54:48
URL: http://busikan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback