Kol

Nästan på dagen för 15 år sedan flyttade jag från det kvarter i Sundsvall, där jag då jobbade. Nu har jag hamnat där igen (i huset bredvid), i tillfälliga lokaler.

Till min oförställda glädje är allting sig precis likt. Tiden har stått still. Vem kan motstå den tidstypiska "brandgula" färgen, i kombination med gult, grönt och brunt. Det är bara att estetiskt kapitulera. Retro funkar alltid.

image927


Osbourne och jag har grottat ner oss i laguppställningar från tidigare fotbolls VM. Det är viktigt att hålla rätt i, och på detaljerna. Vem vet t.ex att Mexico i 1954 års VM bytte målvakt, efter den inledande förlusten mot Brasilien (5-0). Det hjälpte nu inte, det blev en ny förlust - nu mot Frankrike med uddamålet av fem (alltså 3-2).

image929


På tal om nåt helt annat. Kol är en besvärlig sjukdom. För att inte bli sämre måste man sluta röka - pronto. Men hur lätt är det, om man rökt i 50 år?

image930

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Klart det går att sluta röka! Min morfar slutade när han var nästa 80 år...han hade rökt pipa sen barnsben (nästan) :O) Tänderna var alldeles nerslitna..men det var hans egna. Ingen lösgom där inte.

Jag slutade röka när jag var 22-23 år...hade då visserligen "bara" rökt i
7-8 år. Men det gick bra...och det berodde nog mest på att jag gav min bästa kamrat ett löfte. Det var så här att jag hade varit utomlands och naturligtvis hade jag en limpa cigaretter med mig hem. Medans jag varit borta hade U. slutat röka och då sa jag ungefär så här "att håller du upp när min limpa är slut...då slutar jag också". Ja och på den vägen är det och det har jag tackat henne för många gånger. För kol (som jag inget visste om då) skulle jag inte vilja ha.

Postat av: sara

Klart att det går att sluta röka.

Vill man så kan man. Jag känner många i min bekantskapskrets som har slutat efter många, många år som storrökare.
Och jag har träffat många som har fått KOL. Som är kopplade till syrgas så fört de rör sig. Och faktiskt också när de inte rör sig. Om man tar risken att bli en av dem.... då är man helt enkelt korkad.

2008-02-02 @ 22:17:24
Postat av: Christel

Jag har varit nikotinfri i 6 veckor nu. Slutade röka för att börja med snus ist. Ingen bra idé men nu efter 35 år med nikotin så är jag fri...

Så det går (fast jag har nog haft det lätt).
Önskar dig lycka till :o)

2008-02-06 @ 10:43:08
URL: http://kottenliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback