Förlorad oskuld

Det är fortfarande vinter, här uppe på tundran. Vilket förmedlar några tankar. Dels att det är vinter och dels att jag ser Sundsvall i någon form av geografiskt sammanhang. Om man t.ex. bor i Sikfors, med omnejd - blir här, nere på tundran!

image932

Vi är delaktiga i en flyttning! Inte bara förrådet är ianspråktaget!

image933

Vad mer kan jag pressa fram, denna milda tisdagskväll i början av februari! Obama eller Hillary? Det går nog jämt ut det. Ingen av dom står fri från de, som finansierat deras kampanjer. Det är väl dags för demokraterna att ta över Vita Huset, nästa gång! Bill lär känna sig hemma där, om det blir hon!

Vad är det som händer i Sverige, när flickor hejdlöst kastas från balkonger och i vatten. Det borde vara dubbla dödsstraff för den som gör det!

Tage Danielsson skulle ha blivit 80 idag, han dog 1985, tror jag. Året därpå förlorade Svea oskulden, när Olof Palme avrättades på öppen gata (28 februari). Om jag har vägarna förbi brukar jag gå till graven och tänka, att det var bättre förr, ju förr desto bättre.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Visst dödsstraff...men det ska vara lång väg dit...dom ska känna av att dom ska gå över till andra sidan.
Fattar inte att folk kan vara så råa...måtte sakna den delen i hjärnan som har känslor..

Postat av: Sylvia

Det är
tydligen alla föräldrars lott att upplag för ungarnas grejer medan de flyttar runt. Min syster hade sonens bohag i sin källare i nästan 20 år då han bodde och arbetade inom turistnäringen och dessemellan reste jorden runt. Fortfarande ingen snö här nere i Stockholm. Regn och rusk däremot i massor. Mörket börjar ta på humöret lite här och var.

2008-02-06 @ 19:49:16
URL: http://pantersylvia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback