Caesarsallad

Idag tänkte jag skriva om Caesarsallad, som jag åt första gången i USA 1995. Det var märkligt, tyckte jag då, med brödtärningar i sallad. Men helt okej. Eftersom jag inte hittade någon bra bild får jag släppa det uppslaget, men stannar kvar i USA.

Waldorf Astoria i NYC är ett av de flottaste hotellen jag bott på, men det var inte min förtjänst. Osbourne hade någon maffia-känsla, som han själv ville uppleva. Bugsy Siegel hade tydligen bott där förr och även många andra kändisar - och kanske fortfarande. Och även vi - men bara en natt. Över 3.000 kr, för det absolut billigaste rummet per natt, är för mycket för mig!

image945

Baren på WA NYC är är en av de stiligare vi upplevt under våra fem USA-tourer. Vi brukar oftast hamna på någon sunkig lokal i badlands - men när vi var i the big apple ifjol vår, var sunkigheten inte speciellt framträdande, i vart fall inte vad gäller lokalen och möblerna.

image946

Lugn helg, milt väder!

Kommentarer
Postat av: Martinemmy

Wonderful site. Please continue this great public service.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback