Blodigt eller blödigt

Vi gillar film, och tittar gärna, men helst hemma nuförtiden. Vi tittar med hela kroppen, när det blir för blodigt gör M så här, när det blir för blödigt, gör jag samma/lika!

image943

Får jag bjuda på en rebus. Givetvis honung, men då blir det inte mycket till rebus.

Snarare handlar det om överdriven, blind, vidskeplig fromhet - också

image942

Rebus två, kanske är lättare, då tänker jag på en kvinnlig gestalt med högt betyg, men också kärlek, på det sätt orden uttalas.

image941

I övrigt finns inte mer att säga

Kommentarer
Postat av: Annika

Känner igen film-"tittar"- ställningen. Lösa rebusar tidigt på morgonen går bort. Ha en skön söndag!

Postat av: L

Rebusarna blev kanske svåra!
Rebus 1, var onekligen bigott, kanske bi gott!
Rebus 2 där tänkte jag mig Amor, eller möjligen A mor kanske med ledtråd av amour.
Så enkel- eller svårspårig är jag!

2008-02-10 @ 19:15:44
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback