Guldkant

På grund av jordens lutning i förhållande till dess omloppsbana runt solen - har vi årstiderna. Tänk på det!

Får jag påminna om sommaren, egentligen början av september. För oss med intermittent minne, plommonträdet - du vet!


Just ikväll har jag inga bombastiska utfall mot kreti och preti. I det stora hela är jag lycklig lottad. Jag och mina nära (tror jag) har hyggliga möjligheter att hitta/sätta guldkant i/på tillvaron. Men hur kul skulle det vara att ständigt mata den lilla men välartikulerade läsekretsen om denna sörgårdsliknande tillvaro?

Allting är åt helvete, men på ett fint sympatiskt sätt.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Så fint av dig att räkna välsignelserna här i livet. Det gläder både Mia T och mig.

Postat av: Ökänd

Ja, tänk vilken tur att livet inte är som en grå halsduk där du stickar varv efter varv med samma gråa färg...

2008-12-18 @ 07:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback