Lättja

Julen gick fort, och nu har två arbetsdagar (nåja - en och en halv kanske) genomlidits. Det var visserligen lugnt på jobbet - men ändå ett omak, om känslouttrycken styrs av tanken på  ledighet. Inga incidenter finns att rapportera från trafiken och anslutande. Ingen julgran fick jag till, och inget har jag att skylla på - mer än mig själv och den där förgrömmande lättjan som florerar i kontorskroppen.

Julbordet var lämpligt. Numera dukar vi (M)  fram bara det vi tycker om. Skådematen bryr vi oss inte längre om att köpa. Lutfisken, grisfötterna och patéer/syltor i parti och minut har utgått.


Jag har varit på rea och köpt en vinterjacka.  Den är svart och av märket Tommy Hilfiger. Fick den för halva priset.


Bilen tvättades häromdagen, efter veckor av nedsmutsning. Nästa dag var det slask. Så här fin var den - innan den blev smutsig igen. Det kostar 10 ggr mr att använda sand istf salt på vägen under vintern. Loppet är kört om förändring.


Ikväll blir det lugnt, och även på nyårsafton. MoDo är snart sist i elitserien i hockey. Ack ja!

Ha det fortsatt bra på alla sätt, i koja och herresäte, i norr, söder, öster och väster!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Snygg jacka! Och förnuftigt tänkt med julmaten. Så gör vi här nuförtiden också. Dessutom har vi ändrat lite i rutinerna så ena dagens middag blir fisk, så inte allting är på julbordet hela tiden.

2009-01-01 @ 11:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback