Adventsanarki

Får jag bjuda på den klassiska Måns/Bill/Bull-tändningen av adventsljusen. Fritt efter julkalendern 1997. Luciatåget vaktar ljusen. Anarki - säger några.


På begäran kommer en ny bild av torkvindan


På M´s enträgna önskemål  klängde jag i somras, som en babian i granens topp och knipsade därefter av en dryg meter för att undvika skugga  på uteplatsen - om några år. Formen ser onekligen ovanlig ut!


Även grannen har en torkvinda. Visserligen är den inte lika präktigt som våran, men den får duga.
Minus 6 under dagen och kring 10  nu ikväll.


Det har varit en helt underbar vinterdag, med sol och sen halvmåne.  På lätta fötter genomfördes promenaden. 



J2 och Je har varit på middag. Vi har tittat på Mamma Mia. En klockren trea.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Vem beställer bilder på torkvindor? Även om jag måste tillstå att vintervarianten är vackrare än sommarens.

Postat av: Ökänd

Bara en trea? Och hur ser ni på den ljuuuuvliga feelgod-filmen först nu? :) Förra veckan satt jag förresten hemma i fåtöljen och såg på den där nya Bond-filmen Quantum någonting. Jösses, den var nog en klockren nolla. Ingen vettig intrig, konstiga actionscener och en mycket stel Craig. Suck!

Är lite avis på dig och M som har både hästrad, luciatåg och en så fin och ståtlig tomteparad. Lyckliga, lyckliga ni!

2008-12-08 @ 21:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback