Nya brillor

Snart får jag mina nya glasögon för 8.000 balubas inkl. moms. Då kanske jag kan läsa den pyttelilla texten igen. Jag är inte helt dyslektisk, som man kanske kan tro, när stavfelen står som spön i backen på bloggen.

Det är klart att bilden av USA och dess framfart i Korea, Vietnam, Chile och Irak x2   har kostat popularitetspoäng. Men det har väl ändå funnits något positivt, en illusion av frihet, möjligheter och demokrati.  Efter Bush och finanskrisen finns inte mycket förtroende kvar. Jag hade kunnat leva med en "lögn" några år till - men inte ens jag kan det, efter dögrävaren Bush framfart.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Stackars dig som har förlorat en illusion. Tydligen har du aldrig läst Saul Bellow? Naomi Klein? eller boken Backlash?

Grattis till brillorna. Bra att du kan läsa det finstilta så du inte går på en nit! :)

Apropå finanskrisen ännu. Jag är verkligt förbannad över att mina surt förvärvade sekiner skall gå åt till att rädda finansinstitut som har levt om med lånade och investerade pengar. I förlängningen understöder jag faktiskt nu Formel 1 cirkusen utan att ha valt det. Är det rätt?

2008-12-11 @ 19:01:19
Postat av: Sylvia

Ja det är många sköna tusenlappar som man lagt ner på glasögon genom åren. Jag har haft glasögon sedan jag var 8 år. Men för ca 6 år skedde ett mirakel. Jag skulle operera mig för starr och blev erbjuden att få en ersättningslins med korrekt styrka inopererad. Nu har jag mer än perfekt syn utan glasögon, behöver bara läsglas när jag löser korsord. Det är ett mirakel och en gåva, speciellt när man har hund och måste ut i alla väder.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback