After work

Idag, söndag - har vi roat oss  med städning. Vi har också kollat några avsnitt av Prison break. Det är fint vinterväder på tundran, kring fem grader kallt. Vi har också funderat på julklappar till J1 och J2, men några bra uppslag kommer inte. Nån, som har någon bra idé?
 

Det är fjärde advent idag.


Det är bara att inse att gaggigheten breder ut sig. I fredags skulle vi fika hos J1, dit också J2 kom så småningom. M hämtar mig på O´Learys på Storgatan, i stenstan, strax före sex, eftersom jag har after work med arbetskompisar. Två öl ger inte mycket fylla, säger jag redan nu. Vi skulle gått på puben Bishops Arms, men den var stängd!

Hos J1 får vi kaffe, snabbkaffe - tror jag!  Efter en stund frågar jag försynt, om jag fått te eller kaffe, eftersom innehållet i muggen känns aningen tamt i lukt och smak. Herregud, säger J1 har du inte doserat nåt. Nej säger jag - det trodde jag du gjorde. Det blir gapflabb. Sen säger M att även hennes dryckeskomposition är tunn i smaken. Har inte du heller doserat nåt, säger J1! Nej - erkänner M, människan sitter och dricker hälften mjölk och hälften vatten.  Barnen höll på att skratta på sig av förtjusning. M och jag är uppenbarligen väldigt blyga och försynta, när det passar!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag tror att det var bra för dina franska nerver att det blev helg. Och att arbetsdagarna är få ett par veckor framöver.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback