The sound of silence

M jobbar och jag är solo. Jag har ringt till bror om det möte, vi syskon ska ha om mamma imorron. Mamma vet om att vi ska träffas ( tack och lov). Mamma tacklar av och klarar inte två hus själv, det förstår vi - och hennes bilkörning "that avenue of pleasure", is closed for the moment, and forever.

Igår kväll innan jag somnade kollade jag programmet Sixties på TV1, och fick plötsligt smak för Simon och Garfunkel, som jag lyssnar på nu. En och annan klassiker har dom levererat. The sound of silence. Homeward Bound. I am a rock. The boxer. Mrs Robinson (ledmotiv fr. Mandomsprovet, the Graduate, Mike Nichols och Dustin Hoffman, Anne Bancroft 1967, svensk premiär året senare). Scarborough fair. Seven O´clock news/Silent night. Godingarna gör avtryck i kontorskroppen.

Simon och Garfunkels, största av dom alla. Bridge over troubled water, har jag aldrig helt tagit till mitt hjärta.

I morron är det Sundsvall Open Trot på Bergsåker. Då är jag förhoppningsvis där.



Får får får? Nej - får får lamm! Gåva från I, som står på TV`n! Juste!



På väg!



Jag vill tillönska mina kära läsare en riktigt härlig fredagskväll.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Detsamma önskar jag dig!

2008-08-29 @ 22:11:42
Postat av: IKA

Gräsänkling? Hmm blir det i samma stil som i gräsänklingarna med Janne "loffe" Carlsson? - INTE.



Ha det så gott och passa på att njuta hihi

Kram/IKA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback