Nolla sökes till miljöprojekt

Idag har jag varit till den fina staden Örnsköldsvik. Med tillbaka, till Sundsvall kom ett antal flyttlådor från J2 och Je, som nu pryder sin plats i förrådet. Det lär bli fler lådor vart det lider. Lägenheten i Ö-vik är uppsagd. Ingen ny är ännu klar i Sundsvall, men det löser sig, tror dom! Det hoppas vi med - och fort. Delar av J1´s bohag hade vi fyra månader, tror jag!


På radion hörde jag att Allianz-regeringen ska satsa en dryg miljard kronor på att sälja "klimatförbättringssystem" till främst Kina. Det låter som ett bra förslag, ovanligt bra för att komma från tokmoderaterna. Efter radioinslaget följde en debatt med några politiiker och företrädare från Chalmers i Göteborg, med syftet att förklara vad som som skulle göras. Då blev hela frågan obegriplig eftersom man rörde sig främst på visionsnivå, förhoppningar och övriga abstraktioner. Noll konkret alltså.

Till slut frågade programledaren vad som konkret skulle göras. Med mycket stor vånda pressade en av debatterna fram att det behövdes mer pengar. Till vad framgick inte. Han sa (fast det hade lika gärna kunnat vara en hon) att det skulle vara en nolla till bakom satsningen. Kanske menade han 10 miljarder i stället för en. Eller så menade han att moderaterna skulle utse en nolla att dela i klimatprojektet.

Jag tror nog att det blir lättare att hitta en nolla (det är väl bara att utse någon tokmoderat , kanske FRA-centersvikaren Federley vill profilera sig igen, eller varför inte klandrottningen själv Maud Olofsson) än att hitta nio miljarder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback