Hurvet

Idag har det regnat. Regnmätaren visar 35 mm, men jag är inte säker på att den tömdes igår. Det känns hurvet ute, grått och blött. Det blir kura skymning, värma en kopp te och krypa upp i soffan, och hoppas att det är något sevärt på TV.

En buss, personbil och en långtradare krockade i Älandsbro strax norr om Härnösand, under eftermiddagen. En död och åtta skadade. Tråkigt, det går väldigt fort när olyckan är framme, och just där finns inga mittvajrar. När jag själv fick sladd och körde av motorvägen på E4, fångades jag upp av vajrarna som avskiljer vägbanorna, annars hade jag gått över på andra sidan, och då hade det kunnat gå riktigt illa. Bilen fick skrotas.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Ja, olyckorna är fort framme och verkligt beklagliga. Jag är glad över att mittvajern tog hand om dig så att bara bilen blev skrot. Hur skulle vi klara oss här utan dig?

2008-08-28 @ 20:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback