Fransosen

Jag är en riktig gnällspik, med rost i rören - eller är det i kalsongerna? Jag är stolt. 

OS verkar gå så där, för oss. Medaljerna lyser med sin frånvaro. Det är svårt att engagera sig i alla de märkliga idrottsformer som bara finns på kartan, vart fjärde år. Skytte, brottning och gång, är inte det jag vanligtvis hetsar upp mig på!

Kriget i Georgien är näst intill obegripligt. Flygolyckan i Madrid är begriplig, men lika oönskad som kriget.

Den moderta tokregeringen är helt osynlig. Det är begripligt, men odemokratiskt. Statskuppen fortsätter.

Att man som "äldre" inte ska kunna kivttera ut ett kontokort, är åldersdiskriminering. Dom flesta 55+ har nog säkerhet så det räcker (och blir över)!

Snart är det fotbollslandskamp på dumburken. Sverige möter fransoserna (Frankrike). Förr var det vanligt att kalla främmande sjukdomar för något exotiskt. Att få fransosen väckte säkert inte någon riktig glädje, ej heller asiaten. Ett rikligt mått av fördomar hjälper det svaga egot att må bättre. Säger en som vet!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Olyckan i Madrid förfärlig. Fick dock sms från nästäldsta sonen för en stund sedan att han tryggt landat och var på väg hem.

Har du nånsin besökt Georgien? Det gjorde jag på 1980-talet. Vackert, trevliga människor osv. Och nu är allt förstört.

OM man får sms-lån utan säkerhet så då skall man baske mig kunna kvittera ut kort. Skall vi starta en bojkottakampanj mot Citibank. eller skall vi sitta hemma i tv-fåtöljen i roströda kalsonger och gnälla?

Tror du att fransosen vinner?

Apropå OS, jag misstänker att jag missat vattenbaletten. Snudd på katastrof. Den ser man ju i tv:n bara vart 4:e år....

2008-08-20 @ 22:17:17
Postat av: Annika

landhockey är också en sport?!?!????

Postat av: frktjatlund

Livet är ett obegripligt helvete, kort sagt. Så gnäll vidare om det lättar.

2008-08-22 @ 11:28:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback