Spårvagn 6

Vi har inte tur med vädret på våra weekend äventyr. Det var bara kring fyra grader varmt i Helsingfors och duggregn.

Den här bilden visar Saluhallen, som ligger nere i hamnen, med Silja Serenade, majestätiskt bevakande läget i bakgrunden.

image1028

Järnvägsstationen är verkligen ståligt. En aning öststaskänsla kanske!

image1029

Vi tog givetvis en vända in på Stockman´s, där det var rea och hysteriskt mycket folk. Vi käkade en god räkmacka på plan 6. Jag vill ut - fort sa M, när vi sen skulle tränga oss ut i myllret av köpsugna. Hit går jag aldrig mer, sa hon sen!

image1033

Den Singapore sling jag fick (köpa) var en av dom sämsta jag druckit. Jag skulle dragit öronen åt mig, när bartendern måste fråga en kollega om receptet. Jag borde anat det värsta och omedelbart kansellerat min beställning, alternativt haft Solskuggans mixblandning med mig. Bilden är lånad på nätet, kolla särskilt in den simmiga röda färgen och det vita skummet på toppen. Så ska det se ut!

image1030

På lördagen, tog vi spårvagn 6 mot "Arabia" där Iittala (som tillhör Fiskars koncernen) m.fl ställer ut glas, porslin och annat. Verkligen kul. Finnarna är bra på formgivning.

image1031

Pluspoäng för handikapptoaletten på Arabia. Som det kan uppfattas verkar det vara funktionellt - och dessutom  rent och snyggt!

image1032

Vi åkte, mest för mammas skull. Födelsedagen firades på ett fint sätt, vi käkade gott. Vi 18 i sällskapet umgicks i lämpliga doser/former. Mamma verkade mest nöjd över att de närmaste, deltog på resan och med uppvaktning.

Lite strul med överbokning på bussen hem, men även detta löste sig på bästa sätt.

Kommentarer
Postat av: M

Trängseln på Stockmans var den värsta trängsel jag upplevt i en affär. Huvvaligen! Tänk er 5 våningar packade med köpsuget folk. Stockmans hade inte rea ... utan Galna Dagar och nog var det galet alltid.


Och Latmask gav sig faen på att vi skulle fika på våning sex, vilket också är ganska galet.

2008-04-07 @ 19:03:56
Postat av: Gunnel

Tänk vad jag saknar saluhall i våran stad. Att bara få gå in och lukta och provsmaka...för att sedan handla hem något spännande...ja det vore rätt kul.

Verkar, trots lite fadäser, ha varit en bra resa..men håll med om att det är skönt att komma hem igen :O)

Postat av: Noahkristiane

You will be hearing from me soon. Thanks

2009-06-26 @ 09:04:39
URL: http://noahkristiane.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback